Ei Pyhäjoen Hanhikiven alueelle sijoitettavalle ydinvoimalalle

Ei ydinlaitoksia suomeen eikä muuallekaan

/ #52 Ydinvoima vai ei

11.06.2012 15:53

Nykyainana pitäisi jo kyetä ajattelemaan tulevaisuuteen, ja alkaa etsiä uudistuvia luonnonvaroja ja energiantuotantokeinoja. Ne rahat jotka kulutetaan jo pelkästään ydinlaitosten rakentamiseen, suunnitteluun ym. antaisivat jo hyviä tuloksia tutkittaessa uusia energiantuotantokeinoja. Se olisi sijoutus tulevaisuuteen. Kuitenkin se paikka jonne Parhalahdelle aiotaan rakentaa ydinvoimala, on kaikesta elämisestä ja olemisesta poistettua alue tuhansiksi vuosiksi eteenpäin. Siellä ei laitoiksen vanhettuakaan voi kukaan elellä eikä olla, saatikka nauttia luonnsta tai muustakaan.
Nykyaikainen rahanahne yhteiskunta ei osaa, eikä edes halua katsoa pidemmälle kuin esim. oma vaalikausi on- tai oma osakekurssi kuluvalla vuodella on. Tällainen ajattelu tuhoaa koko maapallon, joka on nähtävissä kaikkialla teollistuneissa maissa. Ydinvoimalat kuuluvat ehdottomasti näihin vastuuttomiin ja vaarallisiin asiohin meidän kaikkien elämässä ja lastemme ja heidän lastensa elämässä. Puhumattakaan oman aikamme ongelmiin luonnon tuhoutumisena ym. Ne laitokset palvelevat ainoastaa hetkellisesti rahanahneita ihmisiä maassamme.
Siksi kaikki ydinvoiman kehitykseen ja rakentamiseen varatut rahat tulisi ohjata tutkimukseen, uusien energiamuotojen kehittelyyn ja jo olemassaolevien turvallisten energiantuotannon muotojen uudiostamiseen ja kehitykseen. Esimerkkinä uusista energiamuodoista voinen mainita mm. osmoosivoimala tekniikka ja aurinkoenergia. Tällaisten ideoiden kehittelyssä saataisiin taatusti parempia ja tulevaisuutta kohden turvallisempia energiantuotantomuotoja kuin ydinvoima on.
Joka väittää ydinvoimaa turvalliseksi niin voi mennä katsoimaan tsernobylin aluetta tai Japanin katastrofia. Räjähdys Parhalahdella tekisi puolet koko Suomesta asumiskelvottomaksi....Miettikääpä hetken aikaa mitä on mahdollista tapahtua. Se ei ole niin kaukaa haettu asia, ettei sille kannata uhrata muutama hetki mietinnässä.
Uuden kehitys kunniaan. Ihmiskunta kykenee edelleen tekemään uusia keksintöjä, ja ottamaan niitä käyttöön.