ALLEKIRJOITA KANTELU EUROOPAN IHMISOIKEUSNEUVOSTOLLE

Vieras

/ #6 Nälkäännäännyttämistä

16.12.2010 20:40

Ilmiö on vanha, mutta voimissaan:
me keski-ikäiset kadehdimme nuoruutta ja vapautta, ja nuorten action out- käytös ja näennäisen rento esiintyminen herättävät vanhoillisissa aikuisissa vihaa: nuoret muka saavat kaiken ilmaiseksi, eivät tiedä mitä työ ja nälkä ovat, eivät ole joutuneet koskaan koville, eivätkä kokeneet sotaa tai laman kurjuutta.
Jotenkin tästä on rangaistava.
Minä en kyllä ymmärrä, miksi kenenkään pitäisi tietää millaista on olla nälänhädässä - tai katkeroitua rahapulassa - miksi ihmeessä?
Ikärasismi pois Kelasta ja sosiaalihuollosta!
Syyt, miksi joku ei opiskele/ tee työtä, ovat liiankin ilmiselvät:
ilman kodin rahoitusta ei voi opiskella näin kalliissa maassa, eikä ilman suhteita/ neuvovaa ja tukevaa aikuista ihmistä osaa hakea töitä.
Eli kärsimään joutuvat ne, joilla jo valmiiksi on tukala asema meidän luokkayhteiskunnassamme - köyhyyden kierre saa jatkua ilman ulospääsyä.
Kenen etu on täysin kouluttamaton kolmannenluokan kansalainen, joka käy leipäjonoissa - ja vihaa katkerasti Suomen byrokratiaa, päättäjiä ja hyväosaisia maansa asukkaita - niitä jotka saavat opiskella/ valita työpaikkansa/ pukeutua hyvin/ matkustella tms.
Väärä asenne hyökätä varattomien nuorten kimppuun - todella tekopyhää nuorten ihmisten elämän kurjistamista!