Kannabis lailliseksi

/ #3761 Re: Re: Re: Järki käteen

12.07.2012 13:04

#3759: Åiti vantaalta - Re: Re: Järki käteen

"Otappa netistä tietoa kannabiksesta,sivulla kannabiksen välittömät vaikutukset,pitkäaikaiset vaikutukset.Nuorten hedelmällisyysikäisten  naisten,ja ennestään sairaat."

Olen lukenut kannabiksesta tietoa lähes kaikista mahdollisista lähteistä ja tiedän kannabiksen haitat...  Mikään päihde ei ole täysin vaaraton. Mutta nyt kumminkin puhutaan kannabiksesta joka on luokiteltu yhdeksi maailman LIEVIMMÄKSI  päihteeksi (ei todellakaan haitattomaksi)  ja tämä kannabiksen kieltolaki on nyt se joka aiheuttaa ihmiselle enemmän niitä ongelmia kuin itse kannabis.(esim.. ongelma käyttäjien vaikeutunut hoitoon hakeutuminen,  "narkki leima", epäpuhdas kannabis, nuorten ajautuminen vakavien järjestäytyneiden rikollisjärjestöjen pariin,  rikollisjärjestöjen taloudelliset voitot,  poliisien resurssien turha kulutus,  thc painoitteiset kannabis lajikkeet...... lisää löytyiis vaikka kuin)

Joten voisitko sinä sitten kertoa miten tämä kieltolaki on vähentänyt esim. käyttäjä määrien kasvua tai ulkomaisten rikollisjärjestöjen rahan saantia tai miten tahansa auttanut asiaa?  Itse en keksi yhtään muuta kuin negatiivisa asioita mitä se on lisännyt ja tämän takia ihmettelenkin että miksi tämä laki on edelleen olemassa.

Ihan totta puhut siitä että kasvattajalla on vastuu huolehtia siitä että antaa oikeanlaisen esimerkin....  mutta kannabiksen laittomuus ei ole vähentänyt nuorten käyttöä eikä myöskään vaikeuttanut nuorten kannabiksen saantia.

Nuoret saavat kannabista  (ainakin pääkaupunk iseudulla) helpommin kuin alkoholia...  koska kannabiksen käyttö päihteenä on ihan normaalia nykyään.  Sen takia pitäisikin laillistaa kannabis jotta saisimme kannabiksen valtion kontrolliin.  Tämä tarkoittaisi sitä että rikollisilta vietäisiin se ns "sisäänheitto päihde" pois jolloin nuorten ei tarvitsisi enää asioida järjestäytyneen rikollisuuden kanssa ja joutua suurempiin hankaluuksiin.  Toisekseen jos kannabis olisi valtion valvomaa niin se ei sisältäisi jatkeaineita (kumi, hiuslakka, lanta, lasikuitu, muut huumeet....).  Tällä tavalla pystyisimme vähentämään ongelmia mitä nyt tulee niille nuorille joiden vanhemmat eivät saa annettua sitä sinun mainitsemaasi esimerkkiä.

"Tässä ajassa on paljon kärsimystä,ei siihen tarvita pään täyttöä aineilla.Ihminen tarvitsee lähimmäistä,joka välittää."

Kannabiksen, alkoholin tai muun päihteen käyttö ongelmien pakoiluun on ongelmakäyttöä....  Miten tämä nykyinen laki auttaa ihmisiä joilla on ongelmia päihteiden kanssa?  He saavat vain merkinnän rikosrekisteriin ja sakot käteen eli siis vain vaikeuttaa hedän elämää.  Toinen asia on myös se että laki nostaa ongelma käyttäjien hoitoon hakeutumis kynnystä, koska he pelkäävät lain seurauksia joten he vain jatkavat käyttöä.

"Alkoholin vaikutus ja kannabis yhdessä ei hyvä."

Tästä vielä sen verran sanottava että olen ehdottomasti samaa mieltä että sekakäyttö ei ole hyvä... mutta on tutkimuksia joissa on huomattu kannabiksen olevan jopa hyvä asia alkoholin kanssa. Katso linkki.

(jos et luota tähän sivustoon niin katso lähteet joista he ovat tämän uutisen ottaneet)