ALLEKIRJOITA KANTELU EUROOPAN IHMISOIKEUSNEUVOSTOLLE

Vieras

/ #15

17.12.2010 18:09

Mihin hemmettiin tämä maailma on menossa? Tämä laki lisää entisestään eriarvoisuutta nuorien välille. Joillakin on vapaus rauhassa päättää mihin suuntaan elämässä edetä, taas ne vähempiosaiset pakotetaan ja pelotetaan eteenpäin tällaisilla laeilla, toisin sanoen heidän valinnan vapauttaan rajoitetaan ja valtio ohjailee ihmisiä yhä enemmän, erityisesti niitä köyhempiä. Jos on käynyt lukion on kaikkein kusisimmassa tilanteessa kun ei ole tutkintoa. Jos ei jatko-opintoihin lukiosta pääse, joutuu ikävään kierteeseen. Monesti ilman suhteita ei ne työelämän ovetkaan heti aukene ja nykyajan työelämän vaatimuksilla töihin on hankala päästä ilman työkokemusta. Monesti tässä tilanteessa ainoa ratkaisu on puoli-ilmaiseksi töihin meneminen työmarkkinatuella ja kyllähän toki ilmainen työvoima kelpaa. On täysin naurettavaa, että nykyajan yhteiskunnassa töitä teetetään ihmisillä puoli-ilmaiseksi.Ollaanko hiljalleen menossa siihen, että ihmiset pakotetaan töihin, että he saavat vaan rahan pelkkään hengissä selviytymiseen, sillekin asetetaan ehtoja - heikoillekin..Sosiaalituki on monelle köyhälle nuorelle se viimeinen henkireikä ja siihenkin on tehty nyt pelote, jolla köyhä nuori laitetaan seinää vasten ja otetaan häneltä määräysvaltaa omasta elämästään pois. Kaikki eivät ole vahvoja ja mielenterveysongelmat ovat yksi syy jättäytyä koulutuksista pois. Tämä yhteiskunta on vaan vahvojen ja rikkaiden yhä enemmissä määrin.