Uskonnon tyrkyttäminen pois kouluista

Tommi Salenius
Tuusula

/ #13 Muotkavaara on puhuu silkkaa asiaa

29.07.2007 12:32

Minun kouluni näitä kouluja joissa on myöskin AIVAN LIIKAA uskontoon liittyvää asiaa. Onneksi olen itse ateisti enkä kuulu kirkkoon vaan käyn ET-tunneilla. Kaverit, jotka itsevät ovat uskontoryhmässä, tunti alkaa 45 minuuttia aiemmin ja kun he tulevat pois sieltä tunnen oikein heidän ajattelevan että "ei v*ttu mitä p*skaa!". Meillä päin täytyy ennen kuin istumme tehdä "aamtutoimia" kuten lausua uskonnollisia runoja "...oi herra Jumalan puoleesi käänny, sua sinuaus ja voima plääplääpläää...!" ja muutenkin heidän ope on sellainen tosi uskovainen, joka lähes syljeksii meidän ET-ryhmäläisten päälle, ja pakotti meidät kerran oikein joulukirkkoonkin! Ja kiitos joidenkin mölyjien jouduimme koko luokka kuuntelemaan kirkon lauletut laulut uudelleen!! X( Lisäksi jouduimme ainakin ensimmäiset neljä vuotta, koko luokka sanomaan uskonnollisia ruokarunoja "...rakas Jumala, rakas maa, teitä emme tahdo unhoittaa plääplääplää...".

Olen samaa mieltä Muotkavaaran, Hartikaisen ja Öykkösen kanssa, kouluissa oleva uskonto on pelkkää aivopesua, johon onneksi harva meidän koulussa on sortunut. Oma pikkuveljeni (9v) sen sijaan valitettavasti on kärsinyt aivopesusta ja uskoo koulussa sokeasti kaiken mitä hänelle sanotaan. Eikä tämä ole todellakaan ole sitä mihin hän tosissaan uskoo, sillä vanhempani ovat lausuneet hänen kanssa iltarukouksen jo pitkään, mutta ei hän uskonut Jumalaan siitä huolimatta.

Allekirjoitin heti kun näin tämän adressin!