Aseiden totaalikiellon vastustaminen

huolestunut kansalainen

/ #207 Silkkihansikkaat syrjään

15.08.2012 19:52

Haluaisin muistuttaa nykyistä aselakia tai asepolitiikkaa edes jollain tasolla tukevia, ja ylipäätänsä aselaista keskustelevia sellaisesta asiasta kuin realiteetit, Aselain se AINOA ja OIKEA tarkoitus on unohdettu täysin...

Tämän hetkinen tilanne on se että nykyinen aselaki on luonut kysyntää johon ei vastata laillisilla markkinoilla. Kun näin käy usein kysyntä siirtyy pimeille markkinoille, Kun taas näin käy niin ammattirikolliset joko tuottavat, varastavat tai salakuljettavat tuliaseita suomeen. Ajan myötä rikollisuus kasvaa hallitsemattomasti koska sitä rahoitetaan, ja yleinen turvallisuus heikkenee huomattavasti -Järjestäytynyt rikollisuus EI kysy todistusta mielenterveydestä eikä lue lakia että mitä saa ja mitä ei saa myydä. Kun näin käy useilla ihmisillä on tuliaseita MUTTA ei tiedetä kenellä.

Näin kontrassina otan mauttoman asian puheeksi joka aiheutti tämän koko tilanteen, eli koulusurmat; heikkohermoiset hypätkää tämän osan yli. Pääasiassa ampujat ovat käyttäneet pieniä kalibereita, eli tarkemmin sanoen .22lr pienoiskiväärin kaliberia joka vastaa ilmakivääriä. Lipas kapasiteetit ja patruunan balistiset tehot ovat olleen hyvin alhaisia. Näin yleisesti sanottuna .22lr ei tapa ellei se osu päähän, jos näin käy, patruunan tappavuus perustuu siihen että se "kimpoaa" kallon seinämistä lävistäen aivomassaa useasti. Ulostulo aukko on kuitenkin vain noin patruunan halkaisia, eli ammutun on hyvin helppo selvitä vammoistaan koska massiivista verenvuotoa ei todennäköisesti synny. Patruunan tappavuutta ei voi vähätellä, mutta verrattaessa esim. 9mm parabellum tai .45 ACP patruunaan, kyseessä on lelu. Nykyinen trendi pimeillä markkinoilla on 7.62×39mm AKM sotilaskivääri, Näitä aseita on erittäin helppo valmistaa missä tahansa nyrkkipajassa ja ne ovat käytännössä aina sarjatuli aseita joiden lipas-kapasiteetti on 30, tai rumpulippailla 70. Näin kontrassina niille jotka eivät ole asepalvelusta käyneet; Kyseisen luodin ulostuloaukko on ison miehen nyrkin kokoinen ja syvyinen, Yksi osuma minne tahansa ruumiin osaan on tappava yksinkertaisesti osumasta aiheutuvan massiivisen verenvuodon vuoksi. Halvimmillaan kyseiset aseet myydään 200 euron hintaan(Venäjä).

Ihmiset tulevat tekemään vääryyksiä myös tulevaisuudessa, siksi yhteiskunnassa on poliisi ja poliisilla on valmiusyksikkö joka vastaa terrori-tilanteisiin. "Lailliset" aseet ovat aivan samoja kuin "laittomatkin", ero niiden välillä on se että toinen on rekisterissä -Eli poliisi tietää että henkilö X omistaa aseen Y. Aseiden valmistaminen tai salakuljettaminen ei ole rakettitiedettä, joten jos vaihtoehtona on että joko poliisi tietää kenellä on aseita tai että poliisi ei tiedä kenellä on aseita, Kumpi olisi parempi yleisen turvallisuuden kannalta? Tämä siis jos unohdetaan minne raha menee varsinkin nykyisessä skeneariossa.

Eli sama pähkinänkuoressa: TURVALLISUUDEN KANNALTA ON ERITTÄIN TÄRKEÄÄ TEHDÄ LAILLISEN ASEEN HANKINTA KANNATTAVAMMAKSI KUIN LAITTOMAN ASEEN HANKINTA.