Mualiman kehnoin tie, Juankoski-Nilsiä

Hanna H.

/ #11 Juankoski here we come jos vaan henkikulta pysyy tallessa

03.09.2012 19:22

Hieno homma, että jälleen vaihteeksi kerätään nimiadressia, mutta Nilsiän ikäjakauma huomioiden moni nimi jää tähän vetoomukseen saamatta jälleen kerran tällä kertaan sen vuoksi ku netissä ollaan. Edelliskerralla harva edes tiesi, että kaupungintalolla olisi ollut lista, mutta milläs peräkylän mummot sinne sitten olisi kipattu?

Mutta totuus on, että häpiä on tuo tienpätkä. Kyllä pistettiin kallis alikulkusilta pystyyn eläimille sinne Tahkon risteyksen lähelle, mutta mitäs immeishengillä väliä tuota Juankoskentietä kulkiessa.

Mutkikas on tie, mutkat kyllä jo tuttuja, mutta monttuja ilmestyy joka sateen jäljiltä aina vain uusia. Naurettavia niiden paikkailutkin, koska seuraavan sateen sattuessa on kuoppa taasen näkyvillä. Väistele siinä sitten niitä ja muuta liikennettä. Nopeusrajoitusta saisi kyllä senkin tiimoilta laskea (Vaikka eihän tuo 60-rajoituskaan juuri taida tehota. Tulee seurattua aika liki, kun rajoitus päättyy ja suora alkaa. Hyvä kun uskaltaa tien ylittää kouhmäen kohdalla postia hakiessa! Poliisillekin yritetty antaa hyvää vinkkiä tutkapaikasta, mutta ei oo vielä näkynynnä 10vuoden aikana, joten vähennetään vain niitä määrärahoja siltäkin osin ja annetaan sopeutumiseläkkeitä edustajille)

Ja Rokkarinne (ei kouhmäki) on vaaranpaikka todentotta. Siinä todellakin rekkoja on tienpielusta koristamassa joka talvi. Saatikka se painauma kohta Piippu-Tanen kohdilla, mikä on pahentunut joka kevät. Pelottaa ajatella, kuinka käy jos esim. linja-auto siinä kohden ajautuu pois ajoradalta (jarruta siinä sitten alamäkeen talvellakin jos vastaan tulee auto, vaikka nopeus olisikin hiljainen) ja pientäkin väkeä kulkee koulukyydeissä. Saatikka ne polanteet talviaikaan. Saapi ajaa kielikeskellä suuta kesällä ja talvella tuota Juankoskentietä.

Ja Juankoskentiellä liikkuville traktrokuskeille täytyy antaa kunniamaininta, jotta hyö antavat tietä mutkikkaalla tiellä (toisin kuin esim. Kinahmi-Pajulahti välillä) ja käyvät kiskomassa autoja tienpenkoilta :)

Tartteis nyt vaan saada jotain aikaseks ennenku jollekki sattuu vielä jotain. Siinä on vaarassa jalankulkijat, pyöräilijät ja automosbiileillä ym. kulkupeleillä liikkujat.

Tervetuloa vain turistit Nilsiään! Kyllä meillä viihtyy, jahka pystytte pysymään vain hengissä tuon matkan Juankosken-Nilsiän välissä.

p.s. Keijo: Nimi kyllä tulee näkyviin itse adressiin, vaikka se ei tässä nettilistassa luekkaan.