Varusmiesten hiustenleikkuupakko pois

Vantaa

/ #8 Samaa mieltä

04.08.2007 22:58

Olen samaa mieltä ylläolevan kommentoijan kanssa.

Mielestäni koko hiustenleikkuutouhu ennen armeijaan menoa on naurettavaa.

Minusta tuntuu, että monet hiustenleikkuupakon puolesta puhuvat eivät ole kasvattaneet pienestä iästä asti pitkiä hiuksia, ja joutuneet armeijaan mennessään huultaan puremalla leikkauttamaan vaivalla ja ajalla kasvatettuja hiuksia pois. Vaivaisen VUODEN tai vähemmänkin ajan takia joutuu leikkaamaan monen vuoden urakan pois.

Saavathan armeijan käyvät naisetkin pitää pitkät hiuksensa, miksi eivät siis miehet?

Pitkät hiukset tosiaan voidaan vaaratilanteiden välttämiseksi myös laittaa kiinni. Poninhännälle taikka leteille. Tarvittaessa vaikka nutturalle hatun alle.

Mielestäni pitäisi olla myös omavalintaista tahtooko mies itse pitää hiuksensa ja saada elukkapopulaation päähänsä metsäreissulla, vai leikata ne ja jäädä ilman elukoita. Monet miehet varmasti valitsisivat hygieniasyidenkin edessä mieluummin ne pitkät hiuset kera elukoiden.

Ja omasta mielipiteestäni, mies on enempi mies silloin, kun pystyy pistämään kampoihin ja pitää ylpeanä pitkät hiuksensa vaikka menemällä sivariin, kuin leikkaamalla hiuksensa ja elämällä metsäretkillä kuin kalju rotta.