Puolustamme lääkärien oikeutta toimia omantunnon mukaan.

Oskari
Vieras

/ #2 Kiitos tärkeästä aiheesta

08.01.2011 12:46

Kiitos adressin perustajalle. Aihe on todella tärkeä ja ajankohtainen.

Abortti on hyvin kiistanalaisempi kysymys. Genetiikan ja lääketieteen kehitys on saanut yhä laajemmat ihmisjoukot suhtautumaan siihen kriittisesti. Kyse ei ole vain filosofisista uskomuksista. Suomessakin jo yli puolet suhtautuu aborttiin joko epäilevästi tai hyvin kriittisesti (lähde: World Values Survey 2008).

Gynekologien velvoittaminen aborttien tekemiseen on puhdasta ideologiaa. Kyse ei ole käytännön tarpeesta, vaan pyrkimyksestä estää kriittisen asenteen esilletulo ja näkyminen lääkärien arjessa.

Lisäksi tässä ei ole kyse ainoastaan syntymättömien lasten tappamisesta, vaan - pahoin pelkään - pian myös vanhusten tappamisesta.

Kuten Hollannin kokemus osoittaa, niin sanottu "armomurha" lähtee nopeasti käsistä eikä sillä ole mitään tekemistä armon kanssa. Murhan kanssa kylläkin.

PS. Konformisteille: pahoittelen, jos pahoitan mieltänne, mutta vakavista asioista on puhuttava vakavasti ja niiden oikeilla nimillä.