MUSIIKKI- JA KONGRESSITALO TURKUUN

Tumppi

/ #18 Konserttitalolle KYLLÄ KIITOS!!!!

08.10.2012 14:55

Turku on monella tavalla jämähtämässä ruuhka-Suomen näkökulmasta perähikiäksi ja läpikulkukaupungiksi, josta jatketaan suoraan eteenpäin Tampereelle tai Helsinkiin. Talvea kohti kaupunki kuolee joinakin viikkoina täysin. Esimerkiksi Turun päivän tapahtumakalenteri ei tarjonnut mitään laatumusiikin ystävälle. Jos emme halua muuttaa Turkua muuttotappioalueeksi ja pienten satelliittikaupunkien ryppääksi ilman keskustaa, on aika ryhtyä toimenpiteisiin. Kulttuuritoiminnalle tarvitaan Turussa selkeä lippulaiva. Keskusta tarvitsee elävöittämistä ja kasvojen kohotusta. Sekä parkkeerauksen vieminen maan alle sekä sen yhteydessä pystytettävä uusi uljas Konserttitalo toisivat näkyvyyttä, sponsoreita sekä työpaikkoja.

Logomosta ei saa tekemälläkään edustavaa tilaa konserttimusiikille tai astetta tasokkaammalle kulttuuritoiminnalle. Rock-klubiksi se kyllä käy erinomaisesti. On erittäin tärkeää, että Logomon toimintaa kuitenkin kehitetään aktiivisesti ja tiloja parannetaan aina, kun resursseja löytyy!

Joka tapauksessa erittäin kannatettava idea Salmiselta ja Segerstamilta!