Perinteiset kodinhoitajat takaisin

Ent.kodinhoitaja

/ #10 Kodinhoitajat entiseen malliin

09.11.2012 09:33

Tämä on tärkeä asia,kodinhoitajat entiseen malliin työskentelemään perheissä.Osallistuen kaikenlaiseen kodin töihin,siivouksiin,ruoanlaittoon yms.Nykyään on perhetyöntekijöitä lapsiperheille tarjolla.Olen valitettavasti omin silmin nähnyt sen kapea-alaisen työreviirin heillä.Kaksi hoitajaa lähti yhtä lasta ulkoiluttamaan.Mitään muuta ei kotona äiti saanut apua kuin astianpesukone tyhjättiin ja tämä ulkoilutus.Heille ei kuulema kuuliu,eivät saa tehdä.Kauheaa,eivät saa tehdä sitä mitä kotona juuri kipeimmin tarvitseis tehdä.Jokapäiväinen siistiminen,lapsihan on myös kodissa jossa tulee pölyä ja likaa,leipomusapua.Voi mihinkä on menty.olin -70 luvullla kodinhoitajakoulussa ja harjoittelemassa maalais-ja kaupunkilaiskodeissa.Silloin sai ja täytyi tehdä kaikkea mitä kotona oli tehtävää.Monesti työ oli rankkaakin mutta päällimmäisenä oli hyvä mieli kun näki autetun ilon ja jaksaminen oli eriluokkaa äideillä silloin.Juuri sen avun myötä.Heitä ei jätetty yksin työtaakan alle.toivotaan että tämä nykyinen systeemi saisi uudistuksen entisestä mallista.