Raumanmeren juhannus säilytettävä Raumalla

Rauma

/ #5 RMJ

24.08.2007 09:08

Onkohan RMJ:n vastustajat miettineet festarien tuomaa arvoa kaupungille? Seurat saavat talkoovoimin tehdyllä työllä rahaa, jolla pitää yllä toimintaa, paikalliset yritykset tekevät kolmen päivän aikana huiman tuoton, jolla korvata mahdolliset "hiljaiset kaudet" ja ennenkaikkea Rauma näyttää ja tuntuu iloiselta kaupungilta! Jos RMJ poistuu tästä kaupungista, mistä esim edellämainitut saisivat korvaavat rahat? Lisää yrityksiä poistuisi Otan alueelta, seurat joutuisivat taloudellisiin vaikeuksiin..

Räsänen halusi pitää festarit Raumalla, ymmärsi niiden kaupungille tuoman arvon ja jaksoi sen voimalla taistella valittajia vastaan: Sedu tekee bisnestä, hyvää bisnestä, eikä välttämättä välitä samoissa määrin siitä, missä festarit järjestetään. Onneksi myös paikallisen lehden tekstiviestipalstalle on alkanut ilmaantua RMJ:n puolestapuhujia ainaisten valituksia tilalle. (Kaupunginhallituksen lisäksi adressi olisi mielestäni hyvä toimittaa myös Sedulle, jotta hänkin näkisi, ettei tämä kaupunki halua luopua Juhannusjuhlastaan ihan noin helpolla..)