Vesistöjen puolesta - Stop Talvivaara

satunnainen ihmettelija

/ #896 kiitokseni ja pahoitteluni

11.12.2012 21:17

Kiitokseni adressin tekijalle ja onnea liikkeen toimintaan. Oli jo aikakin, etta joku alkaa puollustamaan Kainuulaista ja rakkaan lapsuudenkotini Sotkamon luontoa ja sen asuvien ihmisten oikeutta elaa ilman pelkoa hyvin hengitellen. On se vaan kummaa etta joidenkin etuoikeus rikastua omistuksillaan, joista he ovat itse vastoin yhteista hyvaa olleet tekemassa paatoksia menee kaiken muun elaman ja tulevaisuuden edelle. Miksi kaikki mita kaivos tekee kay paattajille, eika kukaan ole vastuussa mistaan, vaikka sekin on nahty, etta poliitikot kayttavat kaivosta omanedun teon valineena haittavaikutusista piittaamatta? Eika siita saisi edes puhua aaneen. Tama naista merkityksista tunnettu Suomi on valitettavasti korruptoitunut muutaman valitun ja heidan amigojen pyorittama EU:N(Saksan, mm. Ranskan) periferia. Mutta miten sitten kay, kun luonto on tuhottu ja vain valituilla on varaa elaa maassa? Yhdellekaan maalle ja sen yhteiskunnalle ei ole kaynyt hyvin talla reseptilla.