RUDUS Lempäälän Sääksjärven kiviaineksen otto 2.vaihe

Vieras

/ #26 räjähteet

25.01.2011 22:03

YMMärtäkää asukkaat, että on olemassa laki räjähdysaineen käyttöön ja varastointiin.
Suomessa rikotaan murskaamoilla ympäri Suomen sitä. Teillä särkyy talot yli kilometrin päässä räjäytyksissä. Melu on niin sietämätöntä, että ette jaksa kuunnella sitä.
Sievissä oli YVA- menettely 11.1.11
YVA-ssa jätettiin huomiotta räjähdysainelaki- asetus ja kyseisiin lakeihin liittyvät lain velvoitteet, samoin ympäristöhaitat. Vaikka räjähdysaineita sanotaan käytettävän 3–3,5 miljoonan kiintokuutiometrin louhimiseen kuluu noin 2,8 miljoonaa kilogrammaa räjähteitä.

Miksi näin tehtiin syy on ainoastaan, kun asukkaat joutuvat kohtuutomaan häiriöihin räjäytyksien vuoksi,talot vaurioituu ym. Samoin lainsäädäntö ei anna varastointiin Tukesilta lupa mahdollisuutta. Asutuksien lähellä ei voi käyttää kertalatinkeja niin suuria kuin joutuvat tekemään. Rikotaan lakia avoimesti kyllä konsultti firma hoitaa homman.Tyrnävällä asiakirjoissa myönnetään 10000 kg/kerralla räjähdettä. Kotkassa järkyttävä tapaus yli 13000 kg. kerr. Käytöstä on olemassa 16: normit joka on lakiin perustuva 0,5 kg. räjähdettä sirpalevaara 500m. Paine-aalto määrässä 25 kg kilolle vaara-alue 1000m. Mitä se on 10000 kg.? Olen saanut ympäri Suomen valtavasti yhteyden ottoja ja tulen viemään nämä näytöksi Euroopan neuvoston vetoomusvaliokunnalle, miksi Suomi rikkoo EU-lakeja ja SEVESO- II- direktiiviä.

Kivilouhimoiden ja murskaamoiden asema Suomessa suhteessa ympäristölainsäädäntöön, maa-aineslakiin, kaavoitukseen, Seveso II-direktiivin velvoitteiden laiminlyöntiin ja räjähdysainelain ja varastoinnin laittomuuksiin.
Asukkaiden asema lainsäädännöllisesti on jätetty huomioimatta viranomaisten toimesta.

Kommentoi adressia

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…