Ei uraaniteollisuutta Suomeen

Himanka

/ #12 Suomi kaipaa uraaniteollisuutta

09.09.2007 19:17

Puoli kiloa uraania ei tosiaan tuota 1000 Kg radioaktiivista jätettä ja ydinjätteen osa kaikesta suomen teollisesta jätteestä on vain alle 1 prosentti ja korkeaaktiivisen määrä noin 0,03 prosenttia. Sen lisäksi 95 prosenttia ydinjätteestä voidaan käsitellä uudelleen, jos vain suomeen saataisiin yksi laitos jossa sitä kierrätettäisiin uudelleen energiaksi. Suomen kansa on aika epäileväinen kaikkea kohtaan. Uraanikaivos ei lisäksi haittaa kovinkaan paljoa enempää luontoa kuin normaali kaivos. Uraanikaivos saisi tämän köydän Suomen rikastumaan ja kaikilla olisi työpaikka. Oikeastaan ydinvoimassa ei ole mitään riskejä. Moni luulee että joku räjäyttää ydinreaktorin, mutta se on mahdotonta koska ydinreaktori sammuu jos jotain pahaa on sattumassa. Nykyiset ydinreaktorit ovat erittäin kehittyneitä ja turvallisia. Suomi saisi ottaa mallia Ranskasta jossa yli 70 prosenttia sähköstä tuotetaan ydinvoimalla.