RUDUS Lempäälän Sääksjärven kiviaineksen otto 2.vaihe

Vieras

/ #29 Kunnan omatunto

27.01.2011 12:46

Katsotaan aikaan pari-kolme vuotta sitten. Kunnan edustajat, kunnan töitä tekevän kehittämisyhtiön ja Ruduksen edustajat ovat istumassa pöydän ääressä. Pöydällä on kartta, jossa näkyy Vuores, Ideapark... näkyypä siinä Lempäälän keskusta ja Sääksjärvikin aina Pirkkalan rajaan asti.

Paikallisia omistusoloja parhaiten tunteva tökkää sormensa nykyisen Ruduksen "valtauksen" kohdalle ja kaikki ymmärtävät heti, että siinä on paikka soratehtaalle. Tie on valmiina, välittömässä ympäristössä asuu toisen luokan kansalaisia, joita pöly, melu ja pakokaasu ei haittaa. Ovathan he sietäneet moottoritien melua ja naapuritontille tulevia teollisuuslaitoksia tähänkin asti.

Alue on riittävän kaukana, mutta tarpeeksi lähellä Vuoresta ja Ideaparkin rakentamisen kohteita. Lempäälän keskustaan ei tietenkään enää montaa sorakuormaa tarvita, vaikka muodollisesti sitä on pidettävä esillä rakentamiskohteena, jotta suojattaisiin siellä olevia omaisuusarvoja.

Eikö nyt jo löytyisi kunnan toimihenkilöistä riittävästi rohkeita, jotta tämä älyttömyys pysäytettäisiin. Ei täällä moottoritien lisävaloille ole mitään käyttöä, eivät ne niele pöly-, pakokaasu- ja melusaastetta.

Kommentoi adressia

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…