Vastustan tiettyjen koirarotujen kieltolakia

Jukka V.
Vieras

/ #130 Re: Villakoiran ydin!

29.01.2011 13:39

#125: Multilauman johtaja - Villakoiran ydin!

Totta kirjoitat. Tässä naurettavuudessa on kyse kyllä nyt vaan tästä tyhmästä Pertti Hemmilän lakialoitteesta. Ei koirista, ei palautteesta eikä muusta. Kyllähän kansanedustajan tulisi edustaa kansaa. Koiranomistajat, rodusta riippumatta ovat juuri tätä kansaa.

Pertti Hemmilä pääsi eduskuntaan kun häntä äänesti n. 6 000 kansalaista. Nyt Pertti Hemmilän lakialoite, jos se toteutuisi, kurjistaisia monenkymmenkertaisen suomalaisen elämää. Tätä kirjoitettaessa pelkästään tässä adressissa on jo reilusti yli 2 000 allekirjoitusta.

Samaan aikaan, Hemmilän nettisivuilla, http://www.perttihemmila.net/ ei lue mitään koko tästä koirarotukieltolakialoitteesta, ei palautteesta. Tälläkin sivulla hän, tai joku hänen nimissään, on väittänyt vetävänsä takaisin lakialoitteen. Jos näin on niin miksi siitä ei lue http://www.perttihemmila.net/ -sivulla?

Mitä jos joku tarkkanäköinen koiraharrastaja ei olisi huomannut lakialoitetta viime torstaina, siis tammikuussa 2011? Olisiko lakialoite edennyt ja kopautettu voimaan juuri ennen eduskunnan kesälomia? Vähän niinkuin jätevesilaki? Sen jälkeen ei olisi mitään mahdollisuutta lain muuttamiselle.

Tämä Pertti Hemmilän lakialoite on tuskin ainoa laatuaan vaikka on selvä oire eduskunnan rapakunnosta. Kansanedustajat näköjään tuhlaavat aikaansa täysin jonninjoutaviin ja turhiin asioihin. Ei koirat ole ongelma Suomessa, koirat ovat tärkeitä omistajilleen.

Pertti Hemmilän lakialoitteen perusteluina on joidenkin maakuntalehtien uutisointi. Miten on mahdollista, että poliitikko on näin lööppi-toimittajien vedätettävissä? Ei vaadi suurta vaivaa kansanedustajalta tarkistaa terveyskeskusten tilastoja (tai koirarotujen oikeinkirjoitusta) tai pyytää avustajaa selvittää kuvitellun ongelman suuruusluokasta.

Uskomatonta, vastuutonta ja suorastaan pelottavaa hölmöläisen toimintaa kansanedustaja Pertti Hemmilän toimesta.