Adressi Israelin tueksi!

/ #1508 VUOSI 2013, arvio II

29.12.2012 16:18

VUOSI 2013, arvio II

Mitä on odotettavissa vuoden 2013 aikana? Muutamista tapahtumista on sovittu selkeät aikataulut, jotka toteutunevat kuten on suunniteltu, mutta paljon tapahtuu niiden ohella.

1. ISRAELIN Knessetin vaalit pidetään suunnitelmien mukaan 22. tammikuuta ensi vuonna. Sen jälkeen alkavat kiihkeät neuvottelut hallituksen kokoamiseksi ja pääministerin valitsemiseksi. Tämän hetken tietojen mukaan Likudin ja Israel Beitenun vaaliliitto Likutenu saanee 35-38 edustajaa seuraavaan parlamenttiin ja muodostaa oikeisto-keskusta hallituksen. Tuekseen se tarvitsee pari kolme pienempää puoluetta, joita on tarjolla useita.
Israelin taloudellinen asema on kiinteä, ensi vuoden kasvuksi esitetään 3.5 % ja seuraavaksi 3.9 %, tämän vuoden kasvu jäänee 3 %:n tienoille.
Israelin löytämät valtavat kaasuesiintymät Välimerellä otetaan hyötykäyttöön ensi vuoden alkupuolella. Aikataulua on kiristetty kaasutoimitusten loputtua Egyptistä terroristien toistuvasti hyökkäillessä kaasujohtoa vastaan, mikä lopetti kaasutoimitukset myös Jordaniaan. Israelista voi tulla jopa kaasunviejä, koska löydöt ovat yli oman tarpeen.

ISRAELILLA on myös arviolta 250 miljoonan tynnyrin öljylöydöt Negevin erämaassa, mutta öljy on siellä sitoutunut kiveen, minkä johdosta sen hyödyntämistä ei ole haluttu aloittaa. USA:ssa kehitetyn vaakaporauksen ansiosta öljyn hyödyntäminen helpottuu ympäristöä turmelematta. Auringon lämpöä pyritään hyödyntämään suurissa aurinkokennolaitoksissa, joita rakennetaan pääosin Negeviin, jossa on runsaasti avointa tilaa. Myös tuulivoimaa on alettu hyödyntämään, kuten myös meren aaltojen kineettistä energiaa.

KOSKA rauhan mahdollisuudet eivät anna aihetta muuttaa aseitaan vesureiksi tai auroiksi, Israel joutuu jatkuvasti ylläpitämään paitsi sotilaallista valmiuttaan, myös kehittämään armeijan käyttöön tarkoitettua välineistöä. Yhä runsaammin turvaudutaan teknisten laitteiden eli robottien käyttöön, jotka paitsi korvaavat henkilöstön puutteen säästävät ihmishenkiä.
Israelin ilmailuteollisuuden kehittämät miehittämättömät UAV-koneet tarkkailevat jatkuvasti Israelin ilmatilaa ja sen rajoja, mutta myös useiden muiden maiden alueita, sillä koneista on tullut haluttu vientiartikkeli Israelin teknologian osoittaessa huippua alallaan.
Israelilla on oma rakettiteollisuutensa, jonka tuotteet Jerico I ja II hoitavat tarvittaessa hyökkäyksiä aina Iraniin saakka, ja ne voidaan varustaa ei-tavanomaisin kärjin.

ISRAELIN kehittämät ilmatorjuntajärjestelmät, jotka on tarkoitettu ensisijaisesti rakettien ja ohjusten torjuntaan, ovet nekin herättäneet ansaittua huomiota maailmalla. Lyhyen- ja keskimatkan rakettien torjuntaan kehitetty Iron Dome osoitti luotettavuutensa eliminoimalla lähes 90 % lähestyvistä raketeista operaatio ”Pilvenpatsas” aikana, mitä voidaan pitää erinomaisena saavutuksena. Järjestelmää kehitetään edelleen USA:n avokätisellä avustuksella, joka hyötyy sen teknisistä hienouksista.
Kaksi muuta torjuntajärjestelmää on myös kehityksen alla. Magic Wand eli Davidin linko on tarkoitettu keskimatkan ballististen ohjusten ja Arrow II ja III pitkän matkan ballististen ohjusten torjuntaan. Molempia on testattu, ja tulokset ovat lupaavia.
Israel on kehittänyt omat satelliittinsa, joita se on lähettänyt maata kiertäville radoilleen kymmenkunta joko omilla tai vuokratuilla ohjuksillaan. Osa niistä on kaupallisia, osa sotilaallisia, joiden teknologia on kehitetty pienen maan tarpeita varten pienentämällä niiden kokoa, mutta tinkimättä niiden teknisistä ominaisuuksista.

ISRAELIN kehittämät robottiveneet on tarkoitettu rannikon vartiointiin ja eliminoimaan mahdolliset yritykset soluttaa aseita ja miehiä rannikolle, mutta niillä pystytään myös puolustamaan hyökkäyksiä kaasunporauslauttoja vastaan.
Pienet moottorikäyttöiset robottiautot partioivat Gazan turvallisuusaidan varrella. Ne on varustettu kameroilla, joilla ne pystyvät havaitsemaan pienimmätkin liikkeet aidan toisella puolella, ensin varoittaen ja sitten käyttäen aseitaan, jos käsky ei kuulu. Niitä valvotaan valvontakeskuksista, joita hoitavat pääasiassa naissotilaat.
Mitä tapahtuu Dimonan ydintutkimuskeskuksessa, on vain arvailujen varassa, mutta tuskin he siellä vain aurinkoa ottavat, vaikka julkisuudessa siitä ei juuri kerrota mitään.
Asiantuntijat väittävät, että Israelilla on jopa 200 ydinpommia, niiden joukossa pisimmälle kehitettyjä taktisia, taisteluolosuhteisiin sopivia sekä neutronipommeja. Israel itse ei myönnä eikä kiellä niiden olemassaoloa, eikä Israel ole allekirjoittanut NPT-sopimusta.

ISRAELIN vihamieliset naapurit, joista Jeremia puhuu, ovat koonneet arsenaaliinsa huikeat 200 000 rakettia ja ohjusta, jotka on suunnattu Uudenmaanläänin kokoista maapalaa kohti, jota länsimaat yrittävät kaikin voimin jakaa antaakseen osan siitä palestiinalaisvaltiolle.
KAIKEN SOTALEIKIN ohella Israel toimii kuitenkin rauhanomaisen kehityksen hyväksi Afrikan maissa, mistä mainitaan Israelin kehittämä malli aavikoiden muuttaminen hedelmälliseksi. Vesivarantojen hupeneminen estää perinteisen kastelun käytön, minkä vuoksi Israelissa kehitetty ns. tiputus-järjestelmä atk-ohjattuine valvontamenetelmineen yleistyy maailmalla. Israelilaiset asiantuntijat ovat useissa Afrikan maissa asentamassa niitä ja opastamassa niiden käyttöön. Tämä on juuri sitä, missä juutalainen äly ja innovaatio toimii parhaimmillaan.

2. EGYPTISSÄ järjestetty kansanäänestys antoi 63.8 %:n kannatuksen Muslimiveljeskunnan laatimalle uudelle perustuslaille, joka perustuu islamin sharialain periaatteisiin, mutta vain kolmannes, 32.9 %, äänioikeutetuista käytti oikeuttaan. Oppositiossa oleva ”kansallinen pelastusrintama”, protestoi useista vaalivirheistä ja lupaa, ettei laki tule olemaan pitkäikäinen. Vaalikomitea vahvisti tulokset ja presidentti Mohammed Mursi allekirjoitti sen tiistaina.
Tämän jälkeen Egypti valmistelee parlamentin alahuoneen vaaleja 3 kuukauden aikana. Väliaikana parlamentin ylähuone, ääri-islamin valvoma Shura-neuvosto, toimii parlamentin ominaisuudessa, mutta sen päätökset voivat aiheuttaa kovaa kritiikkiä.
85-miljoonaisen kansan pitäminen rauhallisena työttömyyden ja taloudellisten vaikeuksien keskellä voi aiheuttaa verisiäkin mellakoita tai taisteluja maassa, jossa päivittäiset mielen-osoitukset ovat arkipäivää. Hallitukset usein turvautuvat sotilaallisiin selkkauksiin siirtääkseen kansan huomion omasta kyvyttömyydestään parantaa tilannetta.
Sopii vain toivoa, ettei tämä selkkausten etsiminen kohdistu Israeliin. Egyptin armeija on varustettu nykyaikaisin amerikkalaisin asein.
Jos tiedot presidentti Mursin aivokasvaimesta ovat tosia, se voi aiheuttaa suuria muutoksia maan sisällä.

3. SYYRIAN yli 21 kuukautta kestäneiden taistelujen aikana on surmattu 45 000 asukasta, eikä taistelujen loppumisesta ole tietoa. Venäjä suunnittelee yhdessä USA:n kanssa vallansiirtoa helmikuussa ensi vuonna, mutta mikä ryhmittymä Syyriaa tulisi hallitsemaan? Kapinallisten joukossa on al-Qaidan, Islamic Jihadin ja Muslimiveljeskunnan taistelijoita, jotka ovat osittain osoittaneet, mitä voisi tapahtua Assadin otteen herpaantuessa, eivätkä ennusteet lupaa hyvää. Heidän tiedetään teloittaneen kristittyjä ja muitakin ja antaneen heille uhkavaatimuksia: Liity meihin tai kuole; aitoon islamin tyyliin: Käänny tai kuole.
Kapinalliset ovat väittäneet Assadin käyttäneen kemiallisia aseita 18 kohteessa, mutta Israelin tietojen mukaan väitteitä ei ole pätevästi todistettu. Israel seuraa tilannetta huolellisesti, mutta ei halua puuttua tilanteeseen, ellei siihen ole pätevää syytä. Assadin viimeisenä puolustus-keinona väitetään hänen voivan vetäytyä alaviittien asutusalueille rannikon tuntumassa.
Toisaalta Iranin kerrotaan suunnittelevan yhdessä Hizbullahin kanssa terrorijoukkoja, jotka tulisivat toimimaan maassa Assadin hallituksen luovuttaessa, kuten Debkafile raportoi.

4. TURKKI seuraa tapahtumia Syyriassa sivusta ja pyysi NATO:lta Patriot ilmatorjunta-pattereita Syyrian mahdollisten ilma- tai ohjushyökkäysten varalta. Syyrian kymmenet tuhannet pakolaiset Turkin pakolaisleireillä hermostuttavat sitä, sillä paitsi että ne aiheuttavat taloudellista ahdinkoa maalle, ne ennen pitkää voivat alkaa toimia aktiivisesti olojensa parantamiseksi varsinkin talven kylmyydessä ja heikosti varustetuissa sosiaalioloissa.
Turkki on alkanut lieventää jyrkän tuomitsevaa asennettaan Israeliin. Turkki voisi Syyrian alkaessa hajota miehittää osia siitä rajojensa tuntumassa pakolaisten majoittamiseksi.

5. PA:n puheenjohtaja Mahmoud Abbas sai USA:n ja Israelin vastuksesta huolimatta junailtua ”Palestiinan” YK:n yleiskokouksen päätöksellä 29.11.12 järjestön tarkkailijajäseneksi, minkä johdosta Israelin hallitus julkisti useita rakennuskohteita Jerusalemin itäosissa ja lupaa lisää Juudean ja Samarian juutalaisyhteisöissä. YK on alkanut lausunnoissaan käyttää PA:n sijasta termiä ”Palestiinan valtio”, mikä lisää Abbasin mahtipontisuutta. YK:n päätöksen johdosta Palestiinan fiktiivinen valtio voidaan nyt valita YK:n alaisiin toimikuntiin ja komiteoihin, joista käsin se voi entistä tehokkaammin jatkaa Israelin vastaista diplomaattista sotaansa. PA:n talous on täysin retuperällä. Arabimaitten lupaamat avustukset ovat saamatta ja Israel siirtää pidättämänsä vero- ym. saatavat maksamattomien sähkömaksujen katteeksi. Fatah ja Hamas ovat lähentymässä toisiaan, mikä voi johtaa Hamasin vallankaappaukseen Länsirannalla. Hamas uhkaa aloittaa kolmannen intifadan Israelissa itsemurhaiskuineen siviilikohteisiin.

6. IRAN jatkaa ydinpomminsa rakentamista, onpa sillä joidenkin tietojen mukaan tarpeeksi rikastettua uraania neljää tai viittä 20 kt:n atomipommia varten. Sen aseteollisuus työskentelee kuumeisesti uusien aseiden, sota-alusten ja UAV-koneiden valmistamiseksi.

7. YHDYSVALLOISSA Obaman hallituksen laatima terveysohjelma Obamacare tulee voimaan maaliskuun 23. päivänä 2013. Siihen liittyy oleellisesti seurantajärjestelmä, joka on tarkoitus suorittaa jokaiseen ihmiseen liitettävällä mikrosirulla, RFID tai vastaavalla järjestelmällä, johon on koottu tärkeimmät ihmistä koskevat tiedot ja jonka kautta ihmisen toimintaa voidaan seurata ja hänen henkilötietojaan tarkistaa koska tahansa.
Terveyspakettia kuvaavan lain alaotsikossa C-11 Sec 2521 sanotaan näin: ”The secretary shall establish a national medical device registry to facilitate analysis of postmarket safety and outcomes data on each device, that “A/ is or has been used in or on patient; and B/ is a class III device or C/ a class II device, that is implantable.” Tämä oudosti ja tarkoituksellisen epäselvästi ilmaistu teksti kertoo, että sihteeri tulee perustamaan kansallisen terveyspalvelun rekisterin mahdollistaakseen kunkin sirun turvallisuuden ja sen sisältämän tiedon analyysin, joka A/ on tai on käytetty potilaassa; ja B/ on luokan III laite tai C/ luokan II laite, joka voidaan asentaa. Lakiteksti ei kerro, mitä nämä laitteet (sirut) ovat.

MIELENKIINTOISTA, että tässä mainitaan kolmenlaisesta ihmiseen asennettavasta laitteesta, kuten myös Ilmestyskirjassa kerrotaan: ”Ja hän pakottaa kaikki, sekä pienet että suuret, rikkaat ja köyhät, vapaat ja vangitut, ottamaan merkin oikeaan käteensä ja otsaansa, ja ettei kukaan voi ostaa tai myydä, paitsi ne, joilla on merkki, tai pedon nimi, tai hänen nimensä luku”. (Ilm.13:16-18)
USA:n presidentti Barack Hussein Obama asetetaan virkaansa 20.tammikuuta 2013 yksityisessä tilaisuudessa, josta joku arveli, että siihen voi liittyä okkultistinen seremonia, mutta virallinen virkaanasettaminen suoritetaan 21.tammikuuta 2013.
Useissa kouluissa koululaisille jaetaan identiteettikortti, johon on liitetty RFID-siru, jonka avulla heidän olinpaikkaansa voidaan seurata kaiken aikaa.
Paavi Benedict XVI määräsi, että Vatikaanin kaikki tuhannet virkailijat ja tutkijat varustetaan identiteettikortilla, johon on liitetty RFID-siru.

Kastel 26.12.12 Gavriel

Kommentoi adressia

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…