Kielletään ilotulitteiden myynti yksityishenkilöille

Piu

/ #2 Kansalaisaloite

01.01.2013 12:35

Hei! Hieno idea, tämä vain ei tässä muodossa johda muuhun kuin saa ihmiset ajattelemaan ilotulitteiden järkevyyttä, mikä sekin on hieno asia. Sen sijaan muutoksen voisi saada aikaan kansalaisaloitteella joka on muotoiltu mahdollisimman neutraaliksi ja kansalaistajuisesksi. Jos jollain olisi intoa, taitoa ja aikaa tehdä sellainen? Allekirjoittanut ei ehdi tähän hätään sitä tekemään, nythän tälle asialle saisi parhaan nosteen kun eilisen "tuhot" alkavat selvitä..

Täältä saa lisätietoa kuinka se virallisesti saadaan aikaan:

"
2. Kuinka saa tietoa vireillä olevista aloitteista?

Mitään yhtenäistä rekisteriä vireillä olevista aloitteista ei ole, sillä vireillepanosta ei tarvitse ilmoittaa millekään viranomaisille. Kun kansalaisaloitteita varten rakennettu oikeusministeriön ylläpitämä verkkopalvelu valmistuu, sieltä löytyvät aloitteet, joissa aloitteen vireillepanija kerää kannatusilmoituksia tämän palvelun kautta. Kannatusilmoituksia voi kuitenkin kerätä myös paperilla, erityisellä lomakkeella, tai vireillepanijan omassa verkkopalvelussa. Näin ollen vireillä olevista aloitteista ei välttämättä saa tietoa muualta kuin vireillepanijan tai hänen nimeämänsä edustajan tiedottamisen kautta."

Kommentoi adressia

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…