Suomen HALLITUKSEN pyydettävä anteeksi Israelilta!

Vieras

/ #3564 Lähi-idän uusjako - kartta paljastaa miltä näyttää lännen tavoite

14.01.2013 23:04

Lähi-idän uusjako - kartta paljastaa miltä näyttää lännen tavoite

Professori Michel Chossudovsky esittää Global Researchin (GR) artikkelissaan 11.01.2013 Lähi-idän tilanteen ja kansainvälisen politikan kannalta hyvin uhkaavia skenaarioita. Kysymyksessä on 'Suur-Kurdistanin' luominen, suunnittelemalla uudelleen Lähi-idän rajojen rajaviivat.

Toimittaja: Markku Juutinen
13.1.2013, Verkkomedia.org

Lähi-idän uusjako - kartta paljastaa miltä näyttää lännen tavoite

Nyt siis ollaan mahdollisen ”Kurdivaltion” siivellä vahvistamassa sionistivaltion Israelin ja samalla sionistisen eliitin asemaa Lähi-idässä sekä kansainvälisen politiikan areenalla. En puutu mainitun artikkelin yksityiskohtaiseen esittämiseen, vaan sitä vastoin tarkoitus on esittää syitä miksi tällaiseen hankkeeseen halutaan ryhtyä ja mitä siitä tulisi seuraamaan.

Jo kesäkuussa Jerusalem Postissa paljastettiin Amerikan Yhdysvaltojen mykistetty ulkopoliittinen pyrkimys Syyrian jakamiseksi erillisiin itsenäisiin kansallisvaltioihin etnisten ja uskonnollisten rajojen mukaan. Artikkelissa vahvistettiin Israelin hektinen rooli Syyrian poliittisen tasapainottomuuden prosessissa (Chossudovsky 2013).

GR:n mukaan ”Suur-Kurdistanin” luomista on hahmoteltu Pentagonissa jo useiden vuosien ajan osana laajempaa ”Lähi-idän rajojen piirtelysuunnitelmaa”:

Lähi-itä nykyisin:

Yhdysvaltoihin pesiytyneen Syyrian Kurdistan National Assemblyn (KNA) johtaja Sherkoh Abbas oli pyytänyt Israelia auttamaan tulevassa Syyrian hajottamisessa etnisiin ryhmiin perustuvien valtioiden liittovaltioksi. ”Syyria pitää hajottaa osiin”, totesi Abbas. Kuulemma eräs mahdollinen tapa sirpaloida Syyria osiin on perustaa erilliset ja ”riippumattomat” Sunni-, Shia-, Kurdi- ja Druusivaltiot (Chossudovsky 2013).

Kommentit ja analyysit

Ensin perustettiin sionistisen oligarkian välityksellä Israelin valtio, jonka synnyttämisen kätilöinä olivat esimerkiksi petokset, murhat, lahjonnat ja arabeihin kohdistunut terrorismi (Niemi 2001). Israelin valtion luominen avasi voimakkaan instrumentin kansainvälisen sionistisen ylimystön globaalin hegemonian kartuttamiseksi (Ginsberg 1993, 1-2, 103.), (Mearsheimer & Walt 2007, 196) ja (Rami, 1988).

Myös Lähi-idän lähihistoria ja alueen nykyiset tapahtumat todistavat edellä kuvatusta Israelin vaikutuksesta. Tästä kansainvälisen vallan voimistumisesta on hyötynyt ennen muuta USA:n sionistisen eliitti. Nyt ollaan tekemässä Lähi-idän ”uusjakoa” Israelin ja sen myötämielisen oligarkian maailmanvallan sinetöimiseksi.

Vaikka Global Researchin tiedotteessa sanottiin, että Yhdysvaltojen salaisena ulkopoliittisena tavoitteena on Syyrian jakaminen, niin täytyy todeta kyseisen pyrkimyksen olevan sionistisella eliitillä, eikä USA:lla. Luonnollisesti KNA:lla on motiiveja Syyrian hajottamisen kautta muodostaa ”Suur-Kurdistan”, mutta se miellyttää erikoisesti Israelia.

Ensinnäkin tämä Lähi-idän rajalinjojen uudelleenmuotoilun vahvistaminen syntyisi suursodan jälkeen. Israel, USA ja muut liittoutuneet Nato maat kuvittelevat siis saavuttavansa voiton mahdollisessa suursodassa. Tietysti tämä tarkoittaa myös sitä, että hyökkäys esimerkiksi Syyriaa ja Irania vastaan on jo lyöty lukkoon.

Lähi-idän hajottamisessa ehkä tulevan maailmansodan jälkeen olisi käytössä tyypillinen rabbiinisen ylimystön hajota ja hallitse metodi. Tämän menetelmän välityksellä saataisiin eliminoitua SCO - maiden mahdollinen voimistuminen ja muodostettaisiin puskurialue Israelin hyödyksi sen vastavoimia edustavia maita vastaan. Kysymyksessä on siis Israelin & USA:n kansainvälisen vallan lujittaminen.

Lopuksi julkituotakoon eräs asia. Nimittäin, kun puhutaan sionistisesta eliitistä, joka muodostuu sekä ei-juutalaisista ja juutalaisista henkilöistä, niin tulee muistaa, että tämän oligarkian johtava elin ja samalla poliittinen promoottori koostuu juutalaisesta eliitistä. Huomioitakoon, että tämä ei tietenkään tarkoita kaikkien juutalaisten liittymistä mainitun oligarkian piiriin tai että se olisi yksin juutalainen etuoikeus.

Kommentoi adressia

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…