Suomen HALLITUKSEN pyydettävä anteeksi Israelilta!

Vieras

/ #3565 Amos Oz

15.01.2013 23:31

Amos Oz
(The Nature of Dreams) Omaelämäkerralliseen romaaniin "Tarina rakkaudesta ja pimeydestä" perustuva dokumenttielokuva israelilaisesta kirjailijasta sekä suhteestaan yhteiskuntaan, jossa elää. Tuotanto Cinephil/YLE, 2009.

Amoz Oz

JULKAISTU MAANANTAINA 14.06.2010 3 86

Intiimi henkilökuva Amos Ozin elämästä Israelissa: lapsuudesta ja nuoruudesta kibbutsilla. Kreikkalaisohjaaja Steios Charalampopoukesen vahva ohjelma kirjailijasta ja rauhanrakentajasta.

maanantai 24.12. klo 23.05

Ei tulossa olevia lähetyksiä

EDELLINEN LÄHETYS

Ma 24.12.2012 klo 23.05 YLE TEEMA

Amos Oz(Uusinta)

Katso kaikki lähetystiedot

Amos Oz on kansainvälisesti kuuluisa kirjailija ja eräs Israelin arvostetuimmista intellektuelleista, jota on monesti veikattu Nobelin kirjallisuuspalkinnon saajaksi. Hän on näkyvä hahmo Israelin rauhanliikkeessä ja edustaa sosiaalidemokraattisen puolueen vasenta laitaa. Dokumentti jäljittää Ozin taustoja kertoen hänen lapsuutensa tapahtumista ja nuoruusvuosista kibbutzilla, jossa hän tapasi vaimonsa. Ozin tuotantoon vaikuttivat vahvasti hänen perhetragediansa – varsinkin äidin itsemurha sai hänet taipumaan kirjoittamaan perhekronikoita.

Steios Charalampopoukesen dokumentti tarjoaa mielenkiintoisen kurkistuksen erään Israelin tunnetuimman prosaistin menneisyyteen ja mielenmaisemaan.

Lisätietoa ohjelmasta

Kommentoi adressia

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…