Helsingin joukkoliikenteen heikentäminen

/ #6 Re: Mechelininkadun liikenne

20.01.2013 23:09

#1: eläkeläinen etu-Töölöstä - Mechelininkadun liikenne

Hei ja kiitos osuvasta kommentista. Asia on juuri niinkuin kuvailit. Tässä selvitystä hankkeista. Helsingin liikennesuunnittelun avainpaikat on nykyään kahmittu ns. Fillarimafialle, joka ajaa tiukasti vain pyöräilevän vähemmistön etuja. Kärjessä on HKL:n eli liikennelaitoksen  johtokunnan uusi puheenjohtaja Otso Kivekäs Vallilasta, uusi kaupunginvaltuutettu ja Helsingin Polkupyöräilijöiden aktivisti. Taustalla toimii kaupunginsuunnitteluvirastossa puuhaava entinen ammattilaispyöräilijä Marek Salermo Kauniaisista. Molemmat tiukasti pyöräilijöiden asialla ja kaikki hankkeet Helsingin Polkupyöräilijöiden ehdoilla. Veronmaksajien rahoilla toteutetaan kaiken aikaa huikeita pyöräilyhankkeita. Uusi Baana Etu-Töölössä maksoi yli 5 miljoonaa euroa. Mechelininkadun pyörätien kustannus on tällä hetkellä 2,7 miljoonaa, vaan eiköhän se siitä ylity. Kaupunki myönsi juuri pyöräteiden auraukselle 450 000 euron lisämäärärahan, vaikka muuten aurausrahat  ovat lopussa ja kansa kahlaa hangessa ja liukastelee suojateillä. Mikään uhraus ei ole liian suuri, kunhan se menee fillaristien hyväksi.