Helsingin joukkoliikenteen heikentäminen

Pyörätiet myös vaarantavat jalkaliikenteen

/ #13 Töölön suunnitelmät jäihin

22.01.2013 09:59

Nyt on virkamiesten kyllä syytä tutkia uudelleen koko joukkoliikenne-asiat Etu-Töölössä. Mieluummin saisitte paneutua Väinämöisenkadun autopaikkojen järjestämiseksi vinopysäköinniksi ja lisäksi suojella autopaikat vain asukaspysäköinnin maksaville. Kesäisin kentän käyttäjien autoja on niin paljon pysäköintipaikoilla etteivät pysäköintiluvan maksaneet saa paikkoja.

Miksi tuhlataan Helsingin kaupungin rahoja sellaisiin suunnitelmiin, jotka käytännössä saavat veronmaksajien vihat päälleen ja jotka eivät ole parannuksia vaan yksinkertaisesti HEIKENTÄVÄT JA VÄHENTÄVÄT JOUKKOLIIKENTEEN KÄYTTÖÄ.

Tulee kyllä välittömästi mieleen, että kaikki suunnitelmat tehdään vain paperilla, tuntematta käytäntöä ja välittämättä veronmaksajien mielipiteistä.

Lisäksi tuntuu naurettavalta, että suurella innolla joka puolelle kaupunkia rakennetaan pyöräteitä, kun pyöräilyaikaa vuodessa on noin 8 kuukautta, mutta joukkoliikennevälineet kulkevat vuodessa 12 kuukautta. Ikärakenne vanhenee myös Helsingissä ja tämä on syytä pitää mielessä, jotta jokainen joka asuu kotonaan ja haluaa käyttää julkistaliikennettä (kylliksi pysäkkejä), siihen hänellä on mahdollisuus.
Näissä suunnitelmissa näyttää olevan ikärasismia!