Turkistarhauksen säilyminen Suomessa

HESE

/ #12 VAADIN KOTIMAISTA

24.01.2013 15:44

Minä ainakaan en enään ikinä osta näitä haitek koreteksi yms. muovi vaatteita, jotka on helevatan kylmiä talvella ja kuumia kesällä, eivätkä siksi sovellu meidän ilmastoon alkuunkaan. Turkis ja villa sekä luonnonkuidut ovat ainoita lämpimiä ja oikeita KOTIMAISIA vaatemateriaaleja ja sateella lisäksi sitten perinteinen sadeasu. Koreteksit tehdään riistämällä lapsityövoimaa ja ihmiskaupaa tunteettomasti hyväksikäyttäen köyhissä "banaanivaltioissa", eikä materiaalit ole edes luontoystävällisiä, eli ne ei maadu mullaksi. Kotimaiset vaatteet ja materiaali tuotanto työllistää täällä meillä Suomessa, sekä ne ovat kiistatta huippulaadukkaita. Kunpa jatkojalostaminen vaatteksikin saataisiin lisääntymään Suomessa, tuotantoon tekijöitä kyllä riittäisi vaikka työttömyys Kainuussa. Suomalaisesta vaate tuotannosta voitaisiin tehdä maailmalla tunnettu erittäin tuottava brändi, koska meillä täällä on esimerkiksi turkistuotanto tarkoin valvottua, jonka tuloksena on jo nyt maailman laadukkaimmat turkikset. Sama pätee myös muiden luonnollisten vaatemateriaalien tuotannossa. Maailman puhtaimmalla alueella puhtaimmista raaka-aineista ja parhaalla ammattitaidolla valmistetuista vaatteista voisi maailmalla pyytää lahes mitä vain ja rikkaita ostajiakin löytyy jo niinkin läheltä kuin Venäjältä. EI PILATA TÄTÄKIN MAHDOLLISUUTTA.