Porin yhteiskampus Puuvillaan!

Tätä menoa kohta entinen porilainen

/ #11 Re: Re: Re: Turhaa melua

27.01.2013 10:03

Samaa mieltä. Eikö jo SAMK:n yksiköiden ja DIAKin yhdistymisestä saataisi riittävä synergiaetu? Miksi yliopistokeskuksen pitäisi muuttaa samoihin tiloihin? Ammattikorkeakouluilla ja yliopistoilla on erilainen tehtävä koulutuskentässä. (Enkä nyt mitenkään väheksy AMK-koulutusta, koska itselläni on sekä AMK- että yliopistotutkinto.)

Yliopistokoulutus ansaitsee arvoisensa tilat. Kyse ei ole pelkästään opiskelijoiden tai henkilökunnan viihtyvyydestä, vaan siitä, että yliopistokeskus toimii käyntikorttina Porin kaupungille. (Järjestetäänhän siellä yliopisto-opetuksen lisäksi myös paljon yritysten ja muiden tahojen seminaareja ym.) Ehkä kuvastaa kaupungin hallinnon asenteita, että yliopistokeskus ollaan valmis siirtämään mihin hyvänsä teollisuushalliin. Mikäli liikenneyhteydet ja parkkipaikat ratkaisevat, ehdotan, että Porin hallintokin siirretään nykyisestä kivilinnasta vaikkapa Mikkolan Cittariin ja kulttuuriasiainkeskuksen voi siirtää raatihuoneelta vaikkapa Hesburgerin yhteyteen. Näin tavoitetaan kätevästi kansa ja saavutettavuuskin on toteutettu. Kaupungintalon kiviportaita kun ei vaikkapa pyörätuolilla nousta.  Parkkipaikka-argumenttiin lisäisin vielä, että suurin osa opiskelijoista ei suinkaan liiku autolla, vaan jalkaisin tai pyörällä.