Uskonnon tyrkyttäminen pois kouluista

Kuopio

/ #17 Vanhemmat valitsevat

06.10.2007 19:00

Jos ette ole sattuneet huomaamaan, niin vanhemmilla on vastuu ja valinta, ottaako lapsi koulussa elämänkatsomustiedon, jolloinka tätä uskonnon "tyrkyttämistä" ei tapahdu ja saadaan yleissivistävää tietoa, tai sitten he voivat valita heidän omaan uskontoonsa perustuvan opetuksen, jossa kerrotaan heidän oman jumalansa alkuperästä ja siinä sivussa tutustutaan muihin uskontoihin. Miten on siis mahdollista, että kouluaineen poistaminen vaikuttaisi asiaan? Jos vanhemmat ovat sitä mieltä, että hänen täytyy saada oppia omasta uskonnostaan ja sen historiasta, niin hän saa sen mukaisen opetuksenkin. Te puhutte, että niin nuori ei voi päättää omista asioistaan ja että hän on liian altis vaikutteille. Kiellettäköön koululaulajaiset, joulujuhlat, pääsiäisen vietot jne. Koska jokainen lapsi saa varmasti niistä jotain vaikutteita uskonnosta. Kieltäkäämme myöskin joulupukki kokonaan,koska hänkin on vain pelkkää silmänlumetta ja lapset uskovat häneen.

Ongelma onkin siis opettajissa, jos ongelmasta voidaan puhua. Tähän etsitään ratkaisua väärällä tavalla, kun muutama opettaja ala-asteella saattaa olla turhan hurahtanut omaan uskonoppiinsa. Ala-aste opettajille siis pitäisi pistää rajoituksia ja heidän koulutuksessaan pitäisi tiedottaa kyseisistä asioissa sen sijaan, kuin poistettaisiin kokonainen kouluaine. Itsekään en pahemmin usko Jumalaan, tai ylempään voimaan. Viihdyn silti aivan mainiosti uskonnontunnilla ja opettajamme on erinomainen. En allekirjoita adressia. En näe koko ehdotuksessa mitään muuta, kuin jonkun kiihkoateistin "jeesustelu-yrityksen".