Kannabis lailliseksi

/ #3992 Re: Re: Re: Re: TÄYSKIELTO

05.02.2013 22:13

#3991: - Re: Re: Re: TÄYSKIELTO

Vai pitäisi kehittää hoitomuotoja. No niin tietenkin pitäisi ja olisi pitänyt jo vuosikymmeniä sitten, mutta kun valtion rahat syystä tai toisesta eivät koskaan riitä edes vanhusten yksinkertaisimpaankaan hoitoon tai muiden sairaiden hoitoon. Nyt pitäisi rahat sitten riittää itse aiheutettujen alkoholismin tai huumeriippuvuuden hoitoon, haloo. Lisäverojen nosto Suomalaisille olisi myrkkyä, jos niillä hoidettaisiin aina vain uudestaan ja uudestaan hoitoontulevien samojen päihdeongelmaisten ongelmia ja vanhukset makaisivat edelleen köytettyinä sänkyihinsä sontaiset vaipat allaan. Minun mielestäni tärkeysjärjestys pitäisi jo tietää, sillä ainakaan minä en halua, että yhdenkään örkin takia enään nostettaisiin veroja, mutta vanhusten ja sairaiden puolesta olisin kyllä valmis.

Jokainen uusi päihteiden käyttäjä on mahdollinen tuleva väärinkäyttäjä.

Kieltolaki oli silloin ja nyt on nyt. Alkoholin vapauduttua ryyppäämisestä on tullut julkinen- ja jokapäiväinen ongelma. Kieltolain aikana älysivät sentään ryypätä piilossa. Silti se oli monintavoin ongelma myös silloin kuin nytkin.

Jos nuorelle kannabiksen osto nyt on helppoa, niin miksi stä pitäisi vielä enemmän helpottaa. Ongelmat vain lisääntyisi.

Nykyisen lain tuomat ongelmat välittäjille ja käyttäjille ovat kyllä perusteltuja, mutta tuomiot saisivat olla kovenpia ja valvonta tiukempaa, sillä kovemmat tuomiot voisivat vähentää ensikokeilua ja lisäkäytön. Rajavalvonta EU:N myötä menetettiin lähes täysin, mutta eiköhän sekin ole korjattavissa, eikä lisää rikollisia pääse maahan.

Todella moni ihminen on sitämieltä, että valistuksen ja kovempien tuomioiden sekä aineiden vaikeampi saanti vähentää nuorten ongelmia. Sairaalassa viimeisillään olevan narkkarin näkeminenkin varmaan auttaisi.

Nykyisten kannabiksen myyjienkin täytyy elää, ehkä ne sitten siirtyisivät myymään kovempia aineita, kun vain sen osaavat. Nykyiset kovempien aineiden myyjät saattaisivat tästä hiukan pillastua ja kilpailun lisääntyessä myynti ja houkuttelu sekä alueiden myyntioikeuksien selvittely saattaisivat muuttua todella väkivaltaiseksi agressiiviseksi.

Olen kuullut Portugalista. Mutta kun Portugalista poiketen meillä täällä pohjolassa on alkoholinkin kanssa tapana, että äly kankaalle, niin enpä viitsi kommentoida sen kummemmin.