Helsingin joukkoliikenteen heikentäminen

/ #133 Re: Re: Re: Re: Re: Emme elä Keski-Euroopassa

05.02.2013 23:21

#131: Ainotar - Re: Re: Re: Re: Emme elä Keski-Euroopassa

Eipä rakennusviraston piirroksista näy, kuinka leveitä kaistat ovat tällä hetkellä. Mekin olemme suunnitelleet omatoimista ulkona mittausta, mutta kun siellä on niin surkeat kelit, niin ei oikein voi mennä sitä tekemään. Joka tapauksessa uudet ajokaistat on suunniteltu 3- ja 3,25-metrisiksi ja pyöräkaista 1,5-metriseksi. Jalkakäytävä on Sammonkadun kulmassa merkitty 2,75 metrin levyiseksi.

Kyllähän tässä on syytä epäillä, että paikoitellen jalkakäytävistä nirhaistaan jotain pois. 2,5-metrinen jalkakäytävä on sitten jo niin kapea, että siihen ei enää mahdu 2,5 metriä leveä paloauto tai muuttoauto, joten tiukaksi menee.

Ja sitten tietysti herää kysymys, lähtevätkö puut nimenomaan siitä syystä, että ajorataa joudutaan siirtämään kohti kiskoja, jotta kaikki saadaan mahtumaan kapeaan katutilaan. Tätähän ei kukaan ikinä suostuisi myöntämään. Kuten olemme jo moneen kertaan kuulleet, niin yksikään muutos "ei johdu pyöräteistä", vaan aina jostain muusta. Kyllähän tässä selityksiä ja verukkeita on riittänyt, ja tarpeen vaatiessa niitä on muuteltu lähes päivittäin.