Kelujärven kyläkoulu on säilytettävä aluekouluna

Omin silmin nähnyt
Vieras

/ #54 Asia puhetta.

03.02.2011 23:53

Hyvä Marita jatka samaan malliin. Sanoit kaikki asiat niinkuin ne ovatkin, niiin kielteiset kuin myönteisetkin. Kiitos siitä. Toivon että keskustelijat ottaisivat kunnolla selvää asioista ennenkuin tulevat väittämään kaikkea tänne keskustelupalstalle. Huomaan monessa keskustelussa että ei ole paljoa viitsitty ottaa selvää asioista ja siksi kaiken maailman väitteitä näkyykin täällä olevan mitkä eivät pidä paikkaansa. Itse olen käynyt kyseisen koulun ja erittäin hyvin olen pärjännyt elämässäni. Yläasteella ei ollut minkään näköisiä ongelmia, ei liikunnassa eikä myöskään oppiaineissa, päin vastoin. Luokallani oli kirkonkylältä tulleita oppilaita ja muistakin kyläkouluista tulleita oppilaita ja huomasin sen jo silloin että kyläkoululaiset menestyivät paremmin koulussa. En tiedä johtuiko kyseinen seikka tiettyjen oppilaiden laiskuudesta vai opetustasosta vai jostain muusta? Syitä voi olla monia. Kelujärven koulusta minulla on vain pelkkiä lämpimiä muistoja, opettajat ja henkilökunta oli tuttuja ja ystävällisiä. Koulussa oli turvallinen ja tuttu ilmapiiri ja eipä siellä ketään kiusattu vaan kaikki touhusi yhdessä hyvällä hengellä. Kelujärven koulussa sain olla ala-asteella vielä lapsi, niinkuin siinä iässä kuuluukin, mutta kun nykyään katsoo kirkonkylän ala-asteen oppilaita niin kaikki ovat muka niin jo aikuis/teini-iässä ja käyttävät meikkiä ja pukeutuu sillä tavalla. Mielummin näkisin tulevaisuudessa omat lapseni kyläkoulussa jossa saa rauhassa varttua ja saada turvallisen pohjan elämään eikä aikuistumisella ole niiin kiire kuin kirkonkylän kouluissa.