Säilyttäkää Tampereen klassillinen koulu

Tampereen kaupunki on päättänyt lakkauttaa vuonna 1901 perustetun Tampereen klassillisen koulun, jolla on arvokas, 110-vuotinen perinne. Klassillisen koulun lopettaminen tuhoaa merkittävän osan suomalaista ja tamperelaista koulukulttuuria ja historiaa.

Klassillinen koulu tarjoaa turvallisen ja innostavan oppimisympäristön tällä hetkellä 342 oppilaalle. Heistä yli puolet eli 185 on latinan opiskelijoita. Tämä on valtakunnallisesti ainutlaatuista.

Monessa perheessä Klassillisessa koulussa opiskelemisen perinne on jatkunut useamman sukupolven ajan ja sen jatkuminen koetaan erittäin tärkeäksi. Oppilaat ja huoltajat haluavat jatkaa tätä perinnettä – juuri Klassillisen koulun kauniissa kiinteistössä, jonka seiniltäkin voi lukea latinan ja kreikan tekstejä.

Tampereen klassillisesta koulusta ovat maailmalle ponnistaneet mm. sellaiset suurnimet kuin Yrjö Jylhä, Lauri Viita, Toivo Kärki, Rauno Lehtinen ja peruskoulun isä Reino Oittinen.

Klassillinen koulu on säilytettävä!

Marja Tähtinen ja Pirjo Pakkanen    Ota yhteyttä adressin tekijään