Kolarin terveyskeskuksen vuodeosaston säilymisen puolesta

Jälleen olemme tilanteessa, jossa Kolarin vuodeosasto on suljettuna henkilöstöpulaan vedoten. Herää kysymys, miksi avoimiksi tulleisiin toimiin tai sijaisuuksiin ei ole aktiivisesti edes haettu työvoimaa viime vuosien aikana.

Vuodeosasto kuuluu peruspalveluihin ja sen puuttuminen vaikuttaa laajasti kuntalaisiin, potilaisiin, omaisiin, sairaankuljetukseen, naapurikuntien vuodeosastoihin ja erikoissairaanhoitoon. Säästöjä ei synny kuljettamalla potilaita ympäri Lapin lääniä ja makuuttamalla heitä erikoissairaanhoidossa naapurikuntien vuodeosastojen ollessa täynnä. Kolarissa on vähän myös hoivapaikkoja, jolloin paine vuodeosastohoitoon on suurempaa esimerkiksi saattohoitoon.

Haluamme tällä adressilla hakea tasa-arvoista ja inhimillistä kohtelua vuodeosastohoitoa tarvitseville kuntalaisille. Allekirjoittamalla tämän vetoomuksen annat äänesi Kolarin vuodeosaston säilymiselle ilman sulkuja.

Allekirjoita tämä adressi

Allekirjoittamalla tämän adressin annan luvan siihen, että Tiina Hauensuo voi luovuttaa tällä lomakkeella antamani tiedot päätöksentekijöille.

Emme näytä sähköpostiosoitettasi julkisesti verkossa.

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…