Kumpulanmäen vaahterametsä on säästettävä

Helsingin Kumpulanmäkeä ympäröivä vanhojen vaahteroiden, ja muiden vanhojen puiden, vyöhyke on Suomen oloissa harvinainen yhtenäinen vaahterametsä. Se on tähän asti säästynyt rakentamiselta, mutta vuonna 2019 päättyneen arkkitehtikilpailun tuloksen perusteella laadittava kaavaehdotus uhkaa tuhota vaahterametsän Kustaa Vaasan tien rinteeseen sijoittuvan osan.

Kaunis ja harvinainen vaahterametsä Kumpulan kampuksen vieressä on säästettävä. Alue on kulttuurihistoriallisesti ja luonnon monimuotoisuuden kannalta merkittävä.

Me allekirjoittaneet vaadimme Kumpulanmäen kaavamuutosehdotuksen keventämistä ja laadullistamista niin, että vaahterametsä säästetään. Vaadimme kulttuurihistoriallisesti arvokkaiden kaupunkiympäristöjen ja luonnonpuistojen säilyttämistä myös jälkipolville.

kollaasi1.jpg20191012_150236_-_Copy1.jpg20191012_1421252.jpg

Kristiina Mäkivaara    Ota yhteyttä adressin tekijään

Allekirjoita tämä adressi

Allekirjoittamalla tämän adressin annan luvan siihen, että Kristiina Mäkivaara voi luovuttaa tällä lomakkeella antamani tiedot päätöksentekijöille.

Emme näytä sähköpostiosoitettasi julkisesti verkossa.

Emme näytä puhelinnumeroasi julkisesti verkossa.

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…