Äänestystuloksen puolesta Pirkkalassa: Antero Saksala

Nimien keräys on päättynyt.
Kiitos kaikille osallistujille.

Update 31.3.2010:

Asian käsittely on päättynyt.

Kunnanvaltuusto kokoontui maanantai-iltana 29.3.2010 ylimääräiseen kokoukseen äänestämään tilapäisen valiokunnan esityksestä. Adressilla tai kuntalaisten mielipiteellä ei ollut minkäänlaista merkitystä ratkaisuun. Kokouksessa yleisöä kiellettiin taputtamasta ja ylimääräiset julisteet käskettiin laittaa pois. Tosin tilapäisen valiokunnan jäsenistä 2/5 olivat erokirjeen allekirjoittajia, joten valiokunnan jääviydestä voi moraalisesti olla montaa mieltä. Kokous kesti lähes 5 tuntia, jona aikana erottamisen kannattajat pysyivät asemissaan uusien syytösten maustamina. Yhtäkään syytöstä tilapäinen valiokunta ei pystynyt toteen näyttämään johtuen tutkintaa haittaavista seikoista, jotka ilmenevät valiokunnan selvityksestä. Loppujen lopuksi saivarreltiin sanan "luottamus" merkityksestä totuudesta välittämättä, joten äänestykseen päädyttiin. Tulos oli odotetunlainen.

Kunnanvaltuusto ei nauti enää kuntalaisten luottamusta.

Jätettiin aloite kunnanjohtajamalliin siirtymisestä. Asiaa ei kaiketi kuitenkaan lähiaikoina puida vaan valitaan kiireesti uusi pormestari.

Kuntalaiset tuntevat tulleensa petetyiksi. Ryhmä 27 riemuitsi "työvoitosta". Voittaja on kuitenkin Antero Saksala, jonka ei ole tarvinut näissä häpeällisissä kokouksissa istua ja jonka maine tuli puhdistettua tämän 29.3.2010 kokouksen aikana kun julkisesti toteennnäytettiin ettei yhdellekään syytökselle löydy minkäänlaista evidenssiä. Hän on nyt vapaa keskittymään muihin merkittäviin haasteisiin.

Kiitos vielä kerran kuntalaisille aktiivisuudestanne. Adressilla on tärkeä henkilökohtainen merkitys Antero Saksalalle, jolle se luovutettiin n. kuukausi sitten.

Rauhallista pääsiäistä kaikille.

Adressin alkuperäinen teksti:

Pirkkalan kunnallisvaltuuston Ryhmä 27:lle

Olemme keränneet nämä nimet ryhmä 27 aiheuttaman kuntamme maineen mustamaalaamisen, äänestäjien mitätöimisen, kuntalaisten äänestämismotivaation tyrehdyttämisen, kaikkinaisen mielipahan, huonon esimerkin kunnallispolitiikasta nuorisolle näyttämisen ja pormestarimme vallankaappausyrityksen takia. Yrityksessään mahdollisesti onnistuessaan ryhmä 27 joutunee uusimaan pormestarivaalin aiheuttaen näin kuntalaisille välillisesti epätietoisuutta siitä, onko heidän äänestämisillään enää merkitystä, sekä selvittämään äänestäjille/kuntalaisille syyt, joihin nojaten näin katsovat voivan menetellä.

Meidän allekirjoittaneiden luottamus ryhmää 27 kohtaan horjuu pahasti. Adressimme vaade on, että vedätte pois eropyyntönne Antero Saksalaa kohtaan sekä esitätte julkisen selvityksen kaikesta, mistä häntä syytätte ja miten tämä on kunnallispolitiikkamme hoidossa näkynyt. Anteeksipyyntö olisi niin ikään korrektia. Me olemme nähneet Pirkkalan kunnallispoliittisen tuloksen hyvinkin positiivisessa valossa kuluneen vuoden aikana.

Katri Maria Symon    Ota yhteyttä adressin tekijään