Lääkärit takaisin Lopelle

Sosiaali - ja terveyspalveluiden uudistus Kanta - Hämeessä etenee.Tavoitteena on rakentaa hyvä ja toimiva palvelukokonaisuus asukkaiden ja palvelun käyttäjien näkökulmasta. Lopella on kovasti keskustelua ja ihmetystä herättänyt Riihimäen Seudun Terveyskeskuskuntayhtymän päätös keskittää lääkäripalvelut Riihimäelle. Pitkät ja hankalat kulkuyhteydet ovat vaikeuttaneet loppilaisten pääsyä lääkärin vastaanotolle. Sote - uudistuksen valmistelu on puolivälissä, palveluverkosta ei ole vielä tehty päätöksiä, siksi on vaikea ymmärtää, minkä tähden Lopen Terveyskeskuksen kiinteistö Sairaalan mäellä on jo laitettu myyntiin.

Jos haluat puolustaa loppilaisten lähiterveyspalveluita, allekirjoita tämä nettiadressi, jossa vaaditaan koko väestölle mitoitetun lääkärien vastaanottotoiminnan palauttamista Lopelle. Edellytämme myös, että hammashuolto, neuvolapalvelut sekä kouluterveydenhuolto säilyvät. Lopella on oltava tehostetun palveluasumisen palvelut sekä pitkäaikaishoivaosasto Lopen Terveysaseman vuodeosastolla.

Nimien kerääminen adressiin  lopettiin 24.3.2017. Nimiä kertyi yhteeensä 2141. Adressit luovuttiin Oma Hämeen-ohjausryhmälle 27.3.2017.  Kiitos kaikille, jotka halusitte omalta osaltanne puolustaa loppilaisten lähiterveyspalveluita!