Länsi-Vantaalle tarvitaan Prisma -hypermarket!

Länsi-Vantaalle tarvitaan HOK-Elannon Prisma -hypermarket. Yhtenä ja varmastikin parhaimpana vaihtoehtona olisi ns. entisen terveysaseman tontti kauppakeskus Myyrmannin kyljessä Iskostien puolella sekä sen lähialue tarvittavissa määrin. Tontin katuosoitteet ovat Iskostie 5 ja Iskoskuja 2 ja rekisteriin merkitty kiinteistötunnus on 92-15-409-4. Tontin eli ko. maakiinteistön omistaa Vantaan kaupunki. Adressin alullepanija on ollut yhteydessä asiasta Vantaan kaupunkiin Kaupunkiympäristön toimialaan. Sieltä asiaan vastasi 3.9.2021 maankäyttöteknikko Jorma Hopponen Kiinteistöt ja tilat -yksiköstä, joka ilmoitti sähköpostiviestissään, että kyseisen tontin hallinta on siirtynyt 1.7.2021 Myyrmäki-liikkeeltä takaisin Vantaan kaupungille ja on näin siis täysin kaupungin hallinnassa. HOK-Elannon ja Vantaan kaupungin onkin nyt palattava takaisin samaan pöytään asian suunnittelun suhteen. Prisma tulisi sijoittaa hyvien julkisten kulkuyhteyksien varrelle ja siihen Myyrmäen ja myös Kivistön kaupunginosat soveltuvat vallan mainiosti hyvien bussi, juna -ja autoyhteyksien vuoksi.

Myyrmäen kaupunginosa, Myyrmäen suuralue sekä koko Länsi-Vantaa ovat asukasmäärältään kasvavaa aluetta ja koko Vantaan väkirikkainta aluetta. Pelkästään Myyrmäen kaupunginosassa asui 31.12.2019 tietojen mukaan 17 275 asukasta mikä on 2137 asukasta enemmän kuin 31.12.2009 eli asukasmäärä on ollut nouseva jokaisena vuotena ja nousu tulee kiihtymään entisestään nyt käynnissä olevan ja suunnitelmissa olevan, ennätyksellisen suuren täydennys -ja uudisrakentamisen myötä ja Myyrmäen kaupunginosa on myös koko Länsi-Vantaan alueellinen keskus kaikkine palveluineen. Koko Myyrmäen suuralueen eli Linnaisten, Hämeenkylän, Hämevaaran, Vapaalan, Variston, Myyrmäen, Kaivokselan, Martinlaakson, Vantaanlaakson, Askiston ja Petikon kaupunginosien yhteenlaskettu asukasmäärä eli 31.12.2019 tietojen mukaan 57 700 asukasta ollen näin Vantaan suurin suuralue asukasmäärällä mitattuna. Muutosta on ollut 31.12.2009 laskettuun asukasmäärään +6637 asukasta, asukasmäärän ollessa nouseva jokaisena vuotena. Kun mukaan lasketaan vielä Kivistön suuralueen eli Piispankylän, Keimolan, Kivistön, Lapinkylän, Myllymäen, Vestran, Luhtaanmäen, Riipilän, Seutulan ja Kiilan kaupunginosien asukkaat, yhteenlaskettu asukasmäärä nousee jo yli 73 000:een ja viimeistään 15 vuoden päästä se ylittää varmasti jo 100 000:n asukkaan rajapyykin laajan uudisrakentamisen myötä.

Vantaan kaupungin julkaiseman Vantaan väestöennuste -kirjan mukaan Myyrmäen suuralueen väestömäärän ennustetaan kasvavan vuoteen 2031 mennessä yli 9000:lla asukkaalla ja Kivistön suuralueella kasvun ennustetaan olevan sitäkin suurempaa, yli 11 000 asukasta vuoteen 2031 mennessä. Länsi-Vantaan ostovoima tulee siis lisääntymään vuoteen 2031 mennessä arviolta yhteensä 20 000:lla asukkaalla!

Ote Helsingin Osuuskauppa Elannon säännöistä: "Osuuskaupan tehtävänä on liiketoimintaa harjoittamalla tuottaa palveluja ja etuja jäsenilleen"! Nyt on siis palattava takaisin suunnittelemaan yhdessä Vantaan kaupungin ja sen lautakuntien ja muiden toimielimien kanssa Prismaa Länsi-Vantaalle, ensisijaisesti Myyrmäen kaupunginosaan kauppakeskus Myyrmannin välittömään läheisyyteen tai toissijaisesti Kivistön kaupunginosaan! Kolmantena vaihtoehtona Vehkalan rautatieaseman ympäristö eli Myllymäen kaupunginosa, tai muu hyvä paikka. Tärkeintä on, että asiaa viedään eteenpäin.

HOK-Elanto kertoi 28.1.2019 ilmestyneessä Yhteishyvässä, että HOK-Elanto panostaa seuraavat vuodet erityisesti Vantaan palveluiden kehittämiseen. HOK-Elanto, lunastakaa siis lupauksenne! Monien asukkaiden mielestä Kauppakeskus Jumbon ja Kaaren Prismat ovat liian kaukana.

Terveisin

Olli Saarikko

HOK-Elannon Edustajiston varajäsen

Allekirjoita tämä adressi

Allekirjoittamalla tämän adressin annan luvan siihen, että Olli Saarikko voi luovuttaa tällä lomakkeella antamani tiedot päätöksentekijöille.

Emme näytä sähköpostiosoitettasi julkisesti verkossa.

Emme näytä puhelinnumeroasi julkisesti verkossa.

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…