Lautturin päiväkoti on säilytettävä

Turun Hirvensalon Lautturinkadun päiväkotia ehdotetaan lakkautettavaksi. Asiaa käsitellään Turun kasvatus- ja opetuslautakunnassa 11.12.2019. Allekirjoita adressi Lautturinkadun säilyttämisen puolesta. Jokaisella nimellä on merkitystä.

Lautturi on kunnallinen lähipäiväkotimme; saarelle on kaavoitettu uusia asuinalueita erityisesti perheille. Jo nyt kaivataan lisätiloja eskaritoimintaa varten, ja toisaalta tilan puutetta on jouduttu korvaamaan jo parakeilla. Päiväkotipaikkojen riittävyyttä arvioitaessa ei ole huomioitu myöskään painetta, joka kohdistuu saaren palveluhin Majakkarannan alueelta.

Perheiden valinnanmahdollisuus kunnallisen ja yksityisen päivähoidon välillä tulee taata myös pohjoisessa Hirvensalossa. Rakennus on perusterve; henkilökunta ja lapset voivat hyvin. Rakennuksen käyttöikää on myös vielä jäljellä.

Kodinomainen, yhteisöllinen ja perinteikäs päiväkotimme on hieno esimerkki laadukkaasta julkisen sektorin päivähoidosta, joka on toiminut Turussa jo historialliset 70 vuotta.

Allekirjoita tämä adressi

Allekirjoittamalla tämän adressin annan luvan siihen, että Essi Hätönen voi luovuttaa tällä lomakkeella antamani tiedot päätöksentekijöille.

Emme näytä sähköpostiosoitettasi julkisesti verkossa.

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…