Leppävirran kunnan on tarjottava tilat alueelliseen eläinsuojelutyöhön

Leppävirran eläinsuojeluyhdistys on vuonna 2017 perustettu yhdistys, jonka toiminta pyörii vapaaehtoisen työvoiman ja lahjoitusten turvin. Yhdistys on tehnyt alueellisesti ennennäkemättömän tehokasta ja arvokasta eläinsuojelutyötä. Yhdistys on remontoinut kunnan vuokratiloihin eläintilat, joihin otetaan pääsääntöisesti viranomaisen (valvontaeläinlääkärin ja poliisin) eläinsuojelulain 44§ toimenpitein haltuunottamia eläimiä. Eläimet hoidetaan kuntoon ja niille etsitään uusi koti. Jo eläinlääkärimaksuihin uppoaa kuukausittain suuria summia. Eläinten hoidosta vastaa pääasiallisesti yhdistyksen puheenjohtaja, joka tekee eläinten eteen töitä palkatta joka päivä. Leppävirta on siis saanut mailleen varsinaisen eläinsuojelun kultakimpaleen, jota tulee vaalia ja jonka säilyttämistä tulee edesauttaa kaikin keinoin.

Leppävirran kunta perii yhdistykseltä Opintie 2:ssa sijaitsevista tiloista kuukausittain 339 euron suuruisen tilavuokran, mikä tekee yhdistyksen lompakkoon suuren loven joka kuukausi.

Me allekirjoittaneet vaadimme, että kunta osallistuu eläinsuojelutalkoisiin tarjoamalla Opintie 2:n tilat yhdistyksen käyttöön maksutta.

Kunnan talouden kannalta 339 euroa kuukaudessa on merkityksetön summa, mutta se on iso raha eläinsuojeluyhdistykselle. Yhdistyksen keräämät varat tulee voida käyttää varsinaiseen eläinsuojelutyöhön kunnan alueella.

Kunnan tekninen johtaja ja kunnanvaltuusto ovat tietoisia tilanteesta (valtuustoaloite, useat puhelut tekniselle johtajalle) ja asiaa on luvattu viedä eteenpäin, toistaiseksi tuloksetta.  Nyt on aika tarttua asiaan ja tehdä yhdessä töitä eläinten eteen!

Pieni päätös kunnanvaltuustolle, iso asia eläimille.

Adressi tullaan luovuttamaan kunnan edustajalle henkilökohtaisesti ja julkisin menoin.

PhotoGrid_1572946841233.jpg

Allekirjoita tämä adressi

Allekirjoittamalla hyväksyn, että adressin tekijä Titta Knuuttila voi luovuttaa tällä lomakkeella antamani tiedot päätöksentekijöille.

TAI

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…

Onko oikein, että asevelvollisuus koskee vain miehiä?