Liikenneturvallisuuden parantaminen Katajanokalla

Holtiton, liikennesäännöistä piittaamaton ja vaarallinen liikennekäyttäytyminen on saanut Katajanokalla viime aikoina lisää sijaa. Jo aiemmin havaitut, lähinnä terminaaliliikenteeseen liittyneet ongelmat ovat entisestään lisääntyneet ja ottaneet liikenneturvallisuutta kaupunginosassa entisestään huonontavia muotoja. Myös kaupunginosan useat rakennustyömaat tuntuvat lisänneen liikenteen määrää ja vaarallisia tilanteita. Asukkaat ovat todistaneet järjestään rajuja ylinopeuksia, jalankulkuväylillä ajoa, yksisuuntaisten katujen väärään suuntaan ajoa, ruuhkien kiertämistä käyttäen reittejä, joissa on voimassa läpiajokielto, koulun viereisten katujen ja asuinkortteleiden läpi kaahailua, raitiovaunujen holtitonta ohittelua kovin nopeuksin, raitiovaunujen itsensä toistuvia ylinopeuksia. Erityisen huolissaan Katajanokalla ollaan lasten turvallisuudesta; kaupunginosa on lapsiperheiden suosima ja pienet lapset kulkevat pihapiiristä toiseen, kouluun ja harrastuksiin näillä kaduilla. Todistetut tilanteet liikenteessä ovat herättäneet useamman isän ja äidin huolen lasten joutumisesta onnettomuuteen kotona annetusta liikennekasvatuksesta huolimatta. Peräänkuulutamme huomiota asialle, lisääntynyttä poliisin valvontaa ja puuttumista liikennerikkomuksiin sekä päättäjien tekemiä toimenpiteitä asiantilan parantamiseksi - tiukempia kieltoja läpiajolle, koulun läheisyyttä ja lasten liikenteessä oloa indikoivia kylttejä, hidasteita/ esteitä, ja viimeisenä, jos asuinalueen lasten liikkumisen turvallisuutta ei muuten voida taata, sen pohtimista, onko laivaterminaaliin ja sieltä pois kulkeva autoliikenne tarpeellista tällaisella asuinalueella.

Allekirjoita tämä adressi

Allekirjoittamalla tämän adressin annan luvan siihen, että Jenni Tuomaala voi luovuttaa tällä lomakkeella antamani tiedot päätöksentekijöille.

Emme näytä sähköpostiosoitettasi julkisesti verkossa.

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…