Maantie 3254 Padasjoen Arrakoskelta Kuhmoisten Korkeeseen päällystettävä uudelleen

Maantie 3254 on vaarallisen huonossa kunnossa. Tie kulkee Padasjoen Arrakoskelta Kaukelaan, Toritulle ja edelleen Kuhmoisten puolelle Korkeeseen ja Tampereentielle 325 (=Kuhmalahden tielle).

Tien uudelleenpäällystys on lykkääntynyt vuodesta toiseen.

Päällysteessä on nyt runsaasti teräväreunaisia kuoppia, halkeamia ja töyssyjä. Yksi huonokuntoisimmista paikoista on Kaukilanjärven kohdalla. Vaikka autoilija yrittäisi välttää kuoppia ajamalla hitaasti, se ei tahdo onnistua - ei etenkään, jos ongelmakohdissa on vastaantulijoita. Kun sadevesi täyttää kuoppia, on mahdotonta nähdä, miten syviä reikiä veden alla on. Useita autoja on vaurioitunut varovaisesta ajosta huolimatta.

Tienpitäjä on paikannut kuoppia ajoittain, täyte pysyy paikallaan vain muutamia päiviä, ja sitten tilanne on taas yhtä paha kuin ennen pikapaikkausta.

Ympäri vuoden tietä käyttävät tienvarren kylien asukkaat, lukuisat tukkirekat sekä Tampereen suuntaan ja sieltä päin tulevat ajoneuvot. Väylä on suorin reitti mm. Tampereelta Päijänteen itäpuolelle. Kesäisin tienkäyttö kasvaa olennaisesti, koska alueella on lukuisia järviä, joiden rannoilla on runsaasti aktiivisessa käytössä olevia kesämökkejä.

Me allekirjoittaneet maantie 3254:n käyttäjät vetoamme ja vaadimme, että Uudenmaan ely-keskus ja Padasjoen kunta ryhtyvät toimiin, jotta maantie 3254 saadaan pikaisesti uudelleenpäällystetyksi turvalliseen kuntoon.

Marja-Liisa Aidantausta, Toritun kyläyhdistys, Padasjoki    Ota yhteyttä adressin tekijään