Matinkylän entinen terveysasema asukas- ja järjestökäyttöön

Vetoomus Espoon kaupungin päätöksentekijöille: Matinkylän entinen terveysasema asukas- ja järjestökäyttöön.

Me tämän adressin allekirjoittaneet esitämme Espoon kaupungille, että Matinkadun entisen Terveysaseman rakennus annetaan asukkaiden ja järjestöjen käyttöön. Matinkylä on nopeasti kasvava kaupunginosa. Sieltä puuttuu riittävän iso kohtaamispaikka, missä on tilaa taiteelle, taidenäyttelyille, musiikille, luennoille, harrasteteatterille, tanssille, laululle, viriketoimintaan ikääntyville, yhteiseksi olohuoneeksi eri-ikäisille, ruokapiireille, kohtaamiskahvilaksi, korttelikontiksi, kierrätys- ja vaihtopisteeksi. Tiloja tarvitaan järjestöille ja järjestöjen yhteistyön, vertaistuen ja vapaaehtoistoiminnan kohtaamispaikoiksi. Asukkaiden tulee päästä mukaan suunnittelemaan tilojen käyttöä.

Matinkylästä puuttuvat tilat Työväenopistolle eivätkä Kylämajan harrastetilat tai Palvelutorin kokoustilat riitä lisääntyneelle asukasmäärälle tilojen tarpeeseen.

Matinkylän asukastalo Kylämaja puoltaa adressia.

Matinkylän Martat puoltavat adressia.

Olari-seura puoltaa adressia.

Työväen Sivistysliiton (TSL) Espoon ja Kauniaisten alueen opintojärjestö ry puoltaa adressia.

Etelä-Espoon Pallo ry puoltaa adressia.

Suurpelto-seura puoltaa adressia.

Etelä-Espoon Eläkeläiset ry puoltaa adressia.

Matinkylän Musiikinharrastajien Tuki Musatreenis ry puoltaa adressia.

Matinkylän vuonna 1992 valmistunut terveysasema on kulttuurihistoriallisesti arvokas ja hyväkuntoinen rakennus, joka tulee säilyttää.  Rakennuksen ovat suunnitelleet tunnetut arkkitehdit Timo ja Tuomo Suomalainen, jotka ovat suunnitelleet myös Helsingin suosituimman nähtävyyden: Temppeliaukion kirkon ja Espoonlahden kirkon.

Adressin aloitteentekijä Matinkylä-Seura ry

IMG_9437.jpgIMG_9427.jpg

Matinkylä-seura ry    Ota yhteyttä adressin tekijään

Allekirjoita tämä adressi

Allekirjoittamalla tämän adressin annan luvan siihen, että Matinkylä-seura ry voi luovuttaa tällä lomakkeella antamani tiedot päätöksentekijöille.

Emme näytä sähköpostiosoitettasi julkisesti verkossa.

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…