Me sanomme rasismille ja vihapuheelle selkeästi: Ei käy.

Me tolkun ihmiset sanomme ääneen: Me emme hyväksy rasismia, me emme hyväksy vihapuhetta.

Me lupaanne poistaa vihapuhetta syytävä työtoverin, ystävän, tuttavan tai sukulaismiehen yksityisistä tilaisuuksista olipa sitten kyse häistä, hautajaisista, kastejuhlasta tai mistä tahansa muusta tilaisuudesta. Me sanomme poistettavalle enolle lempeästi, että vihapuhe ei ole täällä soveliasta ja enon on nyt syytä poistua.

Jos meillä tolkun ihmisillä ei ole valtaa poistaa ihmistä tilaisuudesta, poistumme itse ja pyydämme myös kanssaseuruettamme poistumaan. Vihapuhujalle kerromme lempeästi, että tuollaista puhetta me emme suostu kuuntelemaan.

Sikäli kun meillä tolkun ihmisillä on valtaa päättää mielipidekirjoitusten, uutisten, blogitekstien tai somekirjoitusten julkaisemisesta, estämme rasististen tekstien tai vihapuheen julkaisun. Jos meistä tolkun ihmisistä riippuu, me emme kutsu jokaista A-studiossa käsiteltävää aihetta kohden päivystävää vihapuhujaa esittämään toista näkökulmaa ja samalla kertomaan maahanmuuttovastaisia mielipiteitään.

Tavat ovat raa'istuneet, vihapuhe ja rasistiset mielipiteet ovat yleistyneet. Meidän tolkun ihmisten on pidettävä huoli siitä, että yhdellekään pikkutytölle ei koulumatkalla huudella "mene Afrikkaan"-kehotuksia. Meidän tolkun ihmisten on pidettävä huoli siitä, etteivät rasistiset liikeet yritä partioida meidän kaduillamme. Meidän tolkun ihmisten on pidettävä huoli siitä, että meidän kaduillamme eivät liehu natsitunnukset.

Me sanomme rasismille ja vihapuheelle selkeästi: Se ei käy Suomessa.

Allekirjoita tämä adressi

Allekirjoittamalla tämän adressin annan luvan siihen, että Moktar Gubta voi luovuttaa tällä lomakkeella antamani tiedot päätöksentekijöille.

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…