Ottakaa Kela-korvaukset migreenilääkkeille Maxalt Rapitab:ille ja Zomig Nasal:ille jälleen käyttöön

Maxalt Rapitab ja Zomig Nasal ovat tärkeitä migreenilääkkeitä monelle suomalaiselle.

18 tablettia Maxalt Rapitab:ia maksaa 144 euroa, josta Kela on vuodesta 1998 lähtien korvannut 60 euroa. 1 tammikuuta 2010 lähtien HILA (lääkeiden hintalautakunta) on päättänyt poistaa korvauksen Maxalt Rapitab ja Zomig Nasal migrenilääkkeiltä. Jopa puoli miljoonaa suomalaista kärsii migreenistä, ja kymmenet tuhannet suomalaiset tarvitsevat Maxalt Rapitab voidakseen elää normaalia elämää. Korvauksen poistaminen on selvästi syrjintää ja tämä tulee johtamaan suuriin rahallisiin ongelmiin migreenikroonikoille. Näitä lääkkeitä ei voi korvata halvemmilla.

Tällä adressilla haluamme osoittaa tyytymättlmyytemme ja toivottavasti saamaan lääkkeiden hintalautakunnan harkitsemaan uudestaan. Migreeniä ei vapaehtoisesti valita, se on sairaus ja sitä pitäisi myös käsitellä sen mukaisesti! Migreenikroonikoillakin on oikeus korvaukseen lääkkeistään!

Toivomme saavamme ainakin 1000 allekirjoitusta, tulen sitten henkilökohtaisesti välittämään adressin HILA:lle.

Liittykää meidän facebook-ryhmään tässä osoitteessa:

T. Nanó Wallenius
Migreenikroonikko & opiskelija
Turku

----------------------------------------------

Maxalt Rapitab och Zomig Nasal är två mediciner som ger migrändrabbade finländare möjlighet att leva ett normalt liv.

18 tabletter av Maxalt Rapitab kostar 144 €, och sedan 1998 har FPA ersatt denna summa med 60€. Från och med den 1 januari 2010 har HILA (läkemedelsprisnämnden) helt och hållet dragit in ersättningen för migränmedicinerna Maxalt Rapitab och Zomig Nasal. Upp till en halv miljon finländare lider av migrän, och tiotusentals finländare är beroende av Maxalt Rapitab för att kunna leva ett normalt liv. Indragningen av stödet är klar diskriminering och kommer att bli ett stort ekonomiskt problem för migränkroniker. Med denna namnadress vill vi visa vårt missnöje och hoppeligen få läkemedelsprisnämnden att tänka om. Migrän är ingenting man frivilligt valt, det är en sjukdom som alla andra, och bör även behandlas som en! Migränkroniker har även rätt till ersättning för sina mediciner!

Vi hoppas på att kunna lämna över åtminstone 1000 namn till HILA (läkemedelsprisnämnden) om en månad.

Kom med i vår facebook-grupp via denna länk:

H. Nanó Wallenius
Migränkroniker & studerande