Ministerien pitää vastata kansanedustajien kysymyksiin kyselytunnilla

Eduskunnan puhemiesneuvoston pitää puuttua demokratiaa nakertavaan ongelmaan: eduskunnan kyselytunneilla ministereille esitettyihin kysymyksiin ei vastata tarkasti, vaan useimmiten ministerin vastaus on kuin ote hallitusohjelmasta tai puolueen vaaliteemoista ja aivan liian usein kysymykseen vastataan ympäripyöreästi. Eduskunnan puhemiesneuvosto on avainasemassa korjaamaan nykyistä käytäntöä: ministereiden pitää vastata esitettyihin kysymyksiin niin, että kysyjä saa kysymykseensä tyydyttävän vastauksen. Tarvitaan puhemiesten ryhtiliikettä, jotta kansanedustuslaitos ei näyttäytyisi kansalaisille puheteatterina, jossa suoraan kysymykseen ei saada suoraa vastausta.

Allekirjoita tämä adressi

Allekirjoittamalla tämän adressin annan luvan siihen, että Kristiina Ijäs voi luovuttaa tällä lomakkeella antamani tiedot päätöksentekijöille.

TAI

Huomaathan, ettet voi vahvistaa allekirjoitustasi vastaamalla tähän viestiin.

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…

Onko oikein, että asevelvollisuus koskee vain miehiä?