Nokian Tehdassaari kulttuurin ja matkailun kehdoksi

Nostetaan Nokian Tehdassaari taas arvoiseensa loistoon!

Nokian Tehdassaaren alue on yksi Pirkanmaan vanhimpia alueita. Fredrik Idestam perusti maan neljännen puuhiomon Tehdassaaren alueelle, Nokianvirran pohjoisrannalle 1868. Saaressa on toiminut suuryrityksiä vuodesta 1908 (mm. Nokia Oyj, Stockmann ja Upofloor).

Vuonna 2012 starttasi Tehdassaari-projekti, kansalaishanke, jonka tarkoituksena oli luoda yhteisöllinen työtila sekä kulttuuri- ja hyvinvointikeskus Tehdassaareen. Pitkäaikaisena tavoitteena oli koko Tehdassaaren elävöittäminen kaupunkilaisten ja matkaiijoiden ajanviettopaikaksi.

Tehdassaari on nyt murroksessa, kun viimeisenkin olemassaolevan suuryrityksen, Upofloorin, toiminta siirtyi pois saaresta. Ainut aktiivinen toimija on Luova Keskus TEHDAS 108, joka pitää yllä ja kehittää toiminnallaan koko saaren tulevaisuutta ja luotsaa käyttöön saaren valtavaa potentiaalia niin kulttuurin, matkailun kuin uuden teollisuudenkin näkökulmasta. TEHDAS 108 on Suomalaisen Työn Liiton noteeraama Yhteiskunnallinen yritys, joka ratkoo toiminnallaan niin yhteiskunnallisia kuin myös ympäristöongelmia ja toimii kestävän hyvinvoinnin rakentajana.

Haluatko sinäkin Tehdassaaresta kokonaisvaltaisen hyvinvointikeskuksen ja elämyskeitaan, joka koostuu muun muassa ravinnosta, musiikista, teatterista, terveydestä, taiteesta, designista, mediasta, tieteestä, koulutuksesta ja vapaa-ajasta?

Allekirjoita adressi ja vaikuta! Ei anneta kulttuurihistoriallisen kohteen rapistua.

Snip20200903_1.jpg

Riikka Moilanen / Toiminnanjohtaja / TEHDAS 108    Ota yhteyttä adressin tekijään

Allekirjoita tämä adressi

Allekirjoittamalla tämän adressin annan luvan siihen, että Riikka Moilanen / Toiminnanjohtaja / TEHDAS 108 voi luovuttaa tällä lomakkeella antamani tiedot päätöksentekijöille.

Emme näytä sähköpostiosoitettasi julkisesti verkossa.

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…