Nuorten Väylän Laukkauttamknen

Haluaisin, että tuo paikka, mikä on laitos lopetettaisiin. Koska siellä ihmisillä on paha olla, laitosohjaajat (jotkut) käyttäytyvät epä tasa-arvoisesti nuoria kohtaan. Esimerkiksi jos jollain nuorella on "huume" taustaa, sitä vahditaan enemmän. Tai joku nuori on masentunut, sitä ei välttämättä oteta huomioon ollenkaan. Nuorten Väylästä on moni nuori karannut pahan olonsa takia, mikä johtaa siihen, onko tuo paikka oikea nuorille? Laitoksessa ohjaajat eivät aina edes kuuntele nuorten mielipiteitä asioissa. Laitoksessa lomat ovat tosi lyhyitä, ja mielestäni niitä pitäisi olla enemmän. Siellä on kuntoutus osasto ja pysäytysosasto. Pysäytys osaston pitäisi olla rankempi, koska se on "henkinen" stoppi nuorille. Siellä ei pitäisi olla lainkaan puhelimia, tiukemmat säännöt, kun tass Kuntoutus osastolla nuoria ohjataan elämän oikeaan suuntaan. Tai ainakin ihmiset luulevat niin. Olen itse Kuntoutus osastolla. Ja voin kokemuksesta kertoa, että minua kiusattiin siellä melkein kokoajan. Vähän väliä oli jotain sanaharkkaa ja kövin kertomassa niistä ohjaajille. Välillä vastaus oli älä välitä, anna olla niin se lopettaa. Tosi harvoin kiusaamisiin puututaan myös laitoksen ulkopuolella. Se vielä tähän loppuun että nuoret riisutetaan aina lomien jälkeen alasti ja tutkitaan joka ikinen rööri mitä löytyy. Se on epämielyttävää ja niin ei kuuluisi tehdä!

Paremman tulevaisuuden vuoksi    Ota yhteyttä adressin tekijään