Säilyttäkää Nurkkatien ala-asteen koulu

Nurkkatien ala-aste on lakkautettavien koulujen listalla. Syksyllä 2010 on tarkoitus sulkea koulu ja siirtää oppilaat alueen muihin kouluihin.

Nurkkatien ala-aste ei ole tavallinen koulu, vaan osa asukkaille tärkeää monitoimitaloa! Samassa rakennuksessa toimii kirjasto, leikkipuisto, esikoulu ja päiväkoti ja lisäksi tilat ovat erittäin aktiivisessa käytössä iltaisin eri harrasteseuroilla. Mikäli Helsingin kaupungin opetusvirasto lopettaa koulun toiminnan, todennäköisesti myös kirjasto, päiväkoti ja leikkipuisto joutuvat lakkautusuhan alle, sillä niiden osalta vuokrapaineet nousevat liian suuriksi. Nurkalla toimii myös alueen lasten iltapäiväkerho, jonka toiminta vaarantuu koulun lakkautuksen myötä. Samoin loppuu luokkien ja jumppasalin iltakäyttö. Puistolan alueella on jo nyt pulaa harrastetiloista.

Me olemme sitä mieltä, että Nurkan monitoimitalon toiminta pitää jatkua sellaisenaan! Nurkkatien ala-aste pitää säilyttää! Lapsilla pitää olla oikeus lyhyeen ja turvalliseen koulumatkaan. Luokkien kokoa ei saa kasvattaa liian suureksi tai opetuksen laatu kärsii.

Nurkan palvelut ovat asukkaille tärkeät!

Jos olet samaa mieltä, allekirjoita adressi Nurkkatien ala-asteen säilyttämisen puolesta!

Nurkkatien ala-asteen vanhempainneuvosto

Kaisa Innanen, Nurkkatien ala-asteen koulun vanhempainneuvoston puolesta    Ota yhteyttä adressin tekijään