Nyt riittää eläinten kaltoinkohtelu - tarvitsemme toimia, emme selityksiä

Viime vuosina Suomessa on tullut ilmi useita eläinten hyvinvointiin liittyviä skandaaleja, muun muassa tuotantokanojen ja -sikojen kohteluun liittyen. Sikaskandaaleja on ollut viime aikoina peräti kaksi. Uusin eläinrääkkäykseen liittyvä tapaus tuli ilmi keskiviikkona 20.1.2010, kun MTV3 esitti 45 minuuttia-nimisessä ohjelmassa järkyttävää materiaalia hevosten kaltoinkohtelusta eräällä hevostilalla.

Näille kaikille tapauksille on yhteistä se, ettei eläinten elinolosuhteiden valvonta ole ollut riittävällä tasolla. Me allekirjoittaneet vaadimme viranomaisilta välittömiä toimenpiteitä, joilla parannetaan sekä eläinten hyvinvointia että tilallisten jaksamista, jotta eläinrääkkäystapauksille saadaan loppu.

Lisätietoja aiheesta:
Näin suomalaisia sikoja kohdellaan: http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1810702
Hevosia nääntyy talleissa: http://katsomo.fi/?progId=30372
Anttila: En eroa hevoskohun takia: http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1881689

Pentti Oinonen
kansanedustaja
eduskunnan maa- ja metsätalousvaliokunnan jäsen

Allekirjoita tämä adressi

Allekirjoittamalla hyväksyn, että adressin tekijä Pentti Oinonen voi luovuttaa tällä lomakkeella antamani tiedot päätöksentekijöille.

TAI

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…

Pitäisikö puoluetuet lopettaa?