Orimattilan Frisbeegolf radan puolesta adressi.

Tämä adressi on Orimattilan frisbeegolfradan puolesta.

Olemme saaneet tietoomme, että paikalliset asukkaat ovat alkaneet kerätä nimilistaa Orimattilan frisbeegolfradan sulkemisen puolesta. Lista on kiertänyt alueen muiden käyttäjien keskuudessa.

Tämän adressin tarkoitus on katkaista huhuilta siivet ja kertoa, että allekirjoittaneet harrastajat ovat vastuullisia radan käyttäjinä sekä ylläpitäjinä. Pääasialliset käyttäjät eivät roskaa aluetta tai tuhoa paikkoja. Lajin etiketti vaatii pelaajaa käyttäytymään asiallisesti radalla ja tätä etikettiä jokainen aktiivinen harrastaja noudattaa. Lisäksi paikallinen seura huoltaa ja kehittää säännöllisesti rataa ja aluetta.

Olemme Orimattila Disc Club ry:ssä pitänyt vuonna 2016 lähes joka kuukausi talkoot ja joka kerta näissä talkoissa olemme huoltanut rataa sekä aluetta. Olemme aktiivisesti kuunnellut muiden käyttäjien palautetta ja olemme jatkuvasti kehittänyt rataa, koska haluamme tehdä radasta sekä alueesta mahdollisimman turvallisen kaikille käyttäjille. Orimattilan Disc Club, kannustaa ja opastaa aktiivisesti lajin etiketin mukaiseen toimintaan nykyisiä sekä uusia käyttäjiä. Suomen nopeiten kasvavana lajina olemme vastuullisessa asemassa nyt ja tulevaisuudessa. Koemme, että meidän tehtävämme on myös auttaa sekä opastaa nuoria ja aikuisia liikunnan sekä terveellisten elämäntapojen pariin. Kymmenien tuhansien vuosittaisten käyttäjien sekaan mahtuu monenlaisia käyttäjiä, joten emme pysty kontrolloimaan kaikkia radan käyttäjiä. Ainoa mihin pystymme vaikuttamaan on ylläpitämällä aluetta ja rataa sekä lisätä tietoutta lajin säännöistä. Tämän vuoksi aktiivijäsenien aktiivisuus on kaikki kaikessa. Kiitos heidän vapaaehtoisen toiminnan, pystymme ylläpitämään radan ja alueen puhtaana sekä viihtyisänä kaikille käyttäjille.

Olemme saaneet kasvatettua klubista muutamassa vuodessa noin 20 aktiivisen jäsenen klubin, joka käyttää vapaa-aikaansa ylläpitääkseen aluetta. Osa jäsenistämme asuu viereisissä kunnissa, mutta silti he käyttävät vapaa-aikaansa pyyteettömästi Orimattilan hyväksi.

Haastatteluidemme perusteella aktiiviset harrastajat ympäri Suomea pitävät Orimattilan radan siisteyttä sekä ylläpitoa erinomaisena kansallisella tasolla. Tämä arvostus on selvästi näkynyt käyttäjämäärien kasvussa. Olemme luoneet mielenkiintoisen sekä merkittävän radan kasvavan lajin pariin.

Olemme tänä vuonna järjestäneet 5 virallista Suomen Frisbeegolf Liiton kisaa, joihin olemme saaneet houkuteltua pelaajia ympäri Suomea. Nämä pelaajat ovat käyttäneet kunnan yrittäjien palveluita ja kasvavana lajina tämä käyttäjämäärä ei tule pienenemään tulevina vuosina!

Seuramme rooli kasvavan lajin parissa on merkittävä. Tämän vuoksi tulevaisuudessa on tärkeää, että harrastajat saavat harrastaa ja ylläpitää harrastustaan Orimattilassa. Jymylinnan alue on optimaalinen tämän urheilun turvalliseen harrastamiseen. Yhdessä kaikkien käyttäjien kanssa saamme Orimattilasta loistavan paikan harrastaa monipuolista liikuntaa!

Allekirjoittamalla adressin tuet rataamme Orimattilan Jymylinnan alueella. Tahdomme harrastajina pitää radasta ja alueesta huolta sekä mahdollistaa turvallisen ja monipuolisen liikunnan Jymylinnan alueella.

Allekirjoittamalla adressin vakuutat omasta puolestasi, että olet vastuullinen käyttäjä Jymylinnan alueella nyt ja tulevaisuudessa.