Päätös Karinakodin lakkauttamisesta on peruttava

Vastustamme Turun Karinakodin lakkauttamista.

Karinakoti on yksi Suomen neljästä saattohoitokodista. Saattohoitoa toteutetaan siellä ihmisläheisesti ja ammattitaidolla.

Jokaisella on oikeus inhimilliseen ja arvokkaaseen kuolemaan. Myös potilaan läheisillä on oikeus saattaa läheisensä viimeiselle matkalleen tehden tilanteesta niin hyvän kuin mahdollista on. Saattohoito koskettaa potilaan lisäksi myös hänen läheisiään joiden on kyettävä jatkamaan läheisen kuoleman jälkeen. Näistä syistä johtuen Karinakodin saattohoito on korvaamatonta eikä Karinakotia tule lakkauttaa.

Arvokas, inhimillinen ja ihmisen arvoinen kuolema on asia josta on uskallettava keskustella.

EDIT: Tämä adressi on toimitettu tiedoksi Turun kaupungin sosiaali - ja terveyslautakunnan puheenjohtajalle 14.5.2019

Allekirjoita tämä adressi

Allekirjoittamalla hyväksyn, että adressin tekijä Emilia Nordquist voi luovuttaa tällä lomakkeella antamani tiedot päätöksentekijöille.

TAI

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Pitäisikö taksi- ja apteekkilupien määrän rajoittamisesta luopua?