Pastöroitu maito on kiellettävä maassamme

Suomessa Kansanterveyslaitoksen mielijuoma on rasvaton pastöroitu maito jota myös koululaiset ovat pakotettuja juomaan.

Pastöroitu vähärasvainen maito aiheuttaa eturauhassyöpää.

Hiljattain on julkaistu kaksi laajaa tutkimusta, jotka koskevat miesten eturauhassyöpää. Havaijin yliopistossa seurattiin 82 000 45- 72-vuotiasta miestä kahdeksan vuoden ajan. Vähärasvaisen pastöroidun maidon todettiin lisäävän eturauhassyöpää.

Toinen tutkimus toteaa samaa. Yhdysvaltain syöpäyhdistys (NCI) ja terveysvirasto seurasi (NIH) 300 000 miestä viiden vuoden ajan ja päätyi samaan tulokseen. Pastöroimaton kokomaito sitä vastoin vähensi syöpäriskiä.

- Tuo tieto on vuodelta 2008.

Miksi meillä käytetään tuota pastöroitua maitoa ? Vastaus*: Siksi että se "säilyy" kauemmin.

Se taas ei ole mikään peruste leikkiä ihmisten terveydellä.

"Niin sanottu luomumaito, joka on pastöroimatonta ja homogenisoimatonta, edellyttää tuottajalta ja myyjältä suurta tarkkuutta hygieniassa ja säilytyksessä, minkä vuoksi sitä ei voida pitää yleisenä kauppatavarana.

Julkaistu aikaisemmin: Suomen Lääkärilehti 1990: 29: 2587. Tarkistettu ja lisätty joulukuussa 2003."

Orgaaninen ruoka on tavanomaista terveellisempää

Newcastlen yliopiston tutkimuksen mukaan orgaaninen ruoka sisältää oleellisesti enemmän ravinneaineita kuin tavanomaisesti tuotettu. Esimerkiksi orgaaninen maito sisältää 50 - 80% enemmän antioksidantteja kuin teollisesti tuotettu. Suomessa luomumaito tulee tiloilta joissa eläimet saavat ulkoilla ja ravintona on heinä ja AIV-rehu joka vasta luonnon ruokaa. Muu karja ruokitaan pääosin rehulla joka sisältää muun muassa soijaa. Soija ei ole nautaeläimen luonnollista ruokaa, jonka todellisia vaikutuksia koko ravintoketjuun ei tunneta. Luomumaito on luonnon ravinnolla ruokituista eläimistä kun muut maitotuotteet ovat sitten keinoruokinnan tulosta.

D-vitamiini ja kalsium

D-vitamiini yhdessä kalsiumin kanssa laskee kohonneita insuliinitasoja. Kohonnut insuliini on ensimmäinen aste kohti diabetesta, joten insuliiniarvojen säätelyllä on tärkeä merkitys estettäessä diabetesta. Maitotuotteet ovat hyvä kalsiumin lähde. En tiedä, josko maidon D-vitamiini lisä on D2-muotoa, joka on huono ratkaisu. Juusto on hyvä kalsiumin lähde. Juustoista saa myös paljon mainostettuja probiootteja. Suomessa Valion mustaleimainen emmental on tehty pastöroimattomasta maidosta ja Arlan kaikki emmentalit (sininen, punainen, musta) ovat pastöroimattomia. Arlan juustot ovat tehty kotimaisesta maidosta. Pastörointi tuhoaa mm. kallisarvoisia probiootteja.

- Tuo tieto on vuodelta 2009.

Kalaöljyt ja D-vitamiini estävät lasten 1-tyypin diabtesta

Koloradon yliopistossa tehdyn tutkimuksen mukaan kalaöljyt (kalanmaksaöljy) ehkäisevät lasten 1-tyypin diabeteksen syntyä jopa 55%. Oleellista on ajoitus. Jos kalanmaksaöljyä annetaan 0-6 kuukauden ikään on tulos oleellisesti huonompi verrattuna niihin lapsiin jotka saavat kalanmaksaöljynsä 7 kuukaudesta eteen päin. Siis kalanmaksaöljyn antoa tulisi jatkaa eikä lopettaa liian aikaisin.

Toinen tutkimus koskee D-vitamiinia. Manchesterin yliopistosairaalassa tehdyn arvion mukaan D3-vitamiinin annolla voitaisiin estää joka kolmas lapsi sairastumasta diabetekseen

Siis vanha kalanmaksaöljy kunniaan. Näin voitaisiin periaatteessa puolet diabetesriskilapsista pelastaa. Koskakohan se ymmärretään Suomessa joka jo ajat sitten on tuputtanut lapsille D2-vitamminitippoja margariinin ja joppimaidon kera. Ei ihme että Suomessa on huomattavan paljon lapsuusiän diabetesta verrattuna muuhun maailmaan

- Tuo tieto on vuodelta 2008.

"Maan muokkaaminen ja ryöstöviljely kemikaaleineen ei ole luomua. Eläinten ruokkiminen halvimmalla mahdollisella rehulla ei ole luomua. GM-soija alkaa olla lähes jokaisen eläimen perusraaka-aine. Suurimalle osalle eläimistä soija ei ole oikeaa ravintoa vaan ahneen ihmisen pikaruokaa, jonka tarkoitus on vain lihottaa eläin nopeasti teurastettavaksi. Rehuun lisätään myös kasiöljyjä, joka yhdessä soijan kanssa muuttaa oleellisella tavalla eläimen rasvan koostumusta haitalliseen suuntaan. Rehu lisää omega-6-rasvoja, joiden liika määrä aiheuttaa tulehdusta eläimissä ja etenkin lopputuotteessa, ihmisessä. Eläin tapetaan ennen kuin haitat ilmaantuvat, mutta entä miten käy ihmisen? Omega-6-rasvat ovat keskeinen syy nykyiseen diabetesepidemiaan. Vilja ei myöskään ole eläinten luonnollista ravintoa."

Media ei kerro meille näitä uutisia, eikä markkinat tietenkään voiton tavoittelun yhteydessä halua kertoa asioita vaikka varmasti ovat tietoisia jollain tasolla näistä ylläolevista asioista.

- Yleisellä tasolla syökää ja juokaa jatkojalostamatonta mahdollisimman puhdasta tuotetta, vältätte kaikenlaisia epämukavia sairauksia ja oireita.

Tietoa, Sinä löydät lääkäri Antti Heikkilän sivulta, jotka toimivat samalla tämän adressin lähdetietoina.

Minä taas ajan asiaa poliittisesti eteenpäin, tämä adressi on vain yksi asia muiden aineiden joukossa jotka tulee kieltää terveyden nimissä.

Jyri Suominen, Turku.

Muutos 2011 jäsen.